آخرین اخبار

ارائه طرح های ۳ تیم از نانومچ در پنجمین مجمع اقتصادی نانو

ارائه طرح های ۳ تیم از نانومچ در پنجمین مجمع اقتصادی نانو

رویداد سالانه مجمع اقتصاد نانو از سال 1391 به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود. در این برنامه دو روزه، جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع، نهادهای مالی، فعالان حوزه‌های سیاست‌گذاری، پژوهشگران و فناوران، پیرامون ابعاد مختلف موضوع "همکاری‌های فناورانه" به هم‌اندیشی و تبادل نظر می‌پردازند. کسب نتایج مورد انتظار دبیرخانه و دریافت بازخوردهای مثبت از سوی شرکت‌کنندگان در دوره قبلی مجمع نشان از اثربخشی رویکرد این مجمع داشته و برنامه‌ریزی برای تداوم و توسعه آن در سال‌های آتی در دستور کار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو قرار دارد.

در روز اول این رویداد که به بحث کارآفرینی فناورانه اختصاص دارد، تلاش شد تا پاسخ‎هایی برای سؤالات کلیدی کسب‌وکارهای نوپا ارائه شود. موضوعاتی از قبیل مبانی راه‌اندازی یک کسب‌وکار فناورانه، شاخص‌های یک کارآفرین موفق، روش‌ها و ابزارهای انتخاب و ارزیابی ایده مناسب برای کارآفرینی، مدل‌های نوآورانه کسب‌وکارهای نانویی و ابعاد آنها، مرور تجربه‌های موفق و ناموفق کارآفرینی در حوزه نانو، تفاوت‌های کارآفرینی در حوزه نانو با حوزه‌های شناخته شده‌تری مانند IT و مسیر تولید تا عرضه یک محصول فناورانه متناسب با نیاز و خواست صنعت، برخی از کلید‌ی‌ترین محورهای روز اول بودند. روز دوم مجمع اقتصاد نانو نیز که با موضوع توسعه بازار نوآوری برگزار شد، به‌ دنبال پاسخگویی به سوالات شرکتهای دانش‌بنیان برای توسعه بازار نوآوری بود.

در این رویداد که با حمایت ویژه برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو (نانومچ) برگزار شد، سه تیم از تیم‌های برگزیده نانومچ، طرح خود را برای حاضرین ارائه دادند.

تیم اول مربوط به طرح نانورنگ‌دانه آبی فتالوسیانین مس بود که توسط دکتر توحدی مدیرعامل شرکت نیلگون رنگدانه زنجان ارائه شد. دکتر توحدی در ارائه خود به عدم تولید داخلی رنگدانه‌ها در کشور اشاره داشته و محصول خود را به عنوان تنها رنگدانه تولید شده در داخل با کمک فناوری نانو به حاضرین معرفی کردند. این محصول می‌تواند سه برابر نمونه‌های مشابه رنگ‌دهی داشته باشد در حالیکه قیمت آن برابر با مشابه‌های خارجی است، بنابراین مصرف رنگ‌دانه به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

تیم بعدی تیم خانم دکتر مزروعی بود که محصول ساتکس خود را ارائه دادند. ساتکس پارچه‌ای است که با کمک فناوری آئروژل‌های نانوساختار امکان عایق صدا در پارچه‌های نازک و سبک را فراهم آورده است. دکتر مزروعی با طرح مساله آلودگی صوتی در زندگی روزمره ما و نیاز به عایق‌های صدا، محصول خود را به عنوان یک راه‌حل ساده و آسان برای از بین بردن آلودگی‌های صوتی مطرح کردند.

تیم سوم، محصول گرمابانک را ارائه داد. گرما بانک در واقع مشابه یک پاوربانک الکتریکی، حرارت را بدون شعله در خود ذخیره کرده و کاربردهای بسیار متنوعی دارد. امیرحسین بنائیان مدیرعامل شرکت هماون انرژی در ارائه خود به تمرکز تیم روی استفاده از این محصول برای گرم کردن چادرهای مسافرتی اشاره کرد. با کمک این محصول کاربران می‌توانند چادر خود را گرم کنند بدون اینکه نگران گازگرفتی یا خطر آتش‌سوزی باشند.

 گزارش واحد مرکزی خبر از سه محصول مذکور از اینجا قابل دریافت است.

پنجمین مجمع اقتصادی نانو در 24 و 25 مرداد ماه با حضور جمعی از کارآفرینان، صاحبان صنایع، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های استارت‌آپی حوزه فناوری نانو در محل نمایشگاه‌های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.