آخرین مقالات

کارآفرینی مالی

کارآفرینی مالی

شرح

این مقاله انواع مختلف تأمین مالی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید را مورد بحث قرار می‌دهد. هر سرمایه‌گذاری جدید به میزانی سرمایه نیاز دارد و اغلب کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری خود به سرمایه قابل توجهی نیاز دارند. به‌علاوه این مقاله، اهمیت سرمایه‌گذاران فرشته را در سال‌های اخیر شرح می‌دهد و چگونگی خرید در دنیای تجارت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

نیاز به تأمین مالی

هر سرمایه‌گذاری جدید نیازمند تأمین مالی است و از ‌این‌رو کارآفرینان باید تصمیم بگیرند که چگونه منابع مالی خود را دریافت کنند، چگونه سرمایه‌گذاری کنند و چه میزان قرض بگیرند. این مقاله به آن دسته از منابع مالی می‌پردازد که کارآفرین به آن دسترسی دارد. یکی از مسائل اصلی برای کارآفرینان، محلی است که از آن‌جا وجوه مالی را دریافت می‌کنند تا بتوانند کار خود را آغاز کنند.

 

خود ‌راه‌اندازی

این نوع تأمین مالی زمانی اعمال می‌شود که کارآفرینان پول خود را در کار سرمایه‌گذاری می‌کنند یا به ازای خدمات خود، سرمایه دریافت می‌کنند و همچنین انواع دیگری از تأمین مالی مانند تأخیر در پرداخت به شرکا، ارائه سهام عادی به کارکنان و سایر سهامداران و غیره را شامل می‌شود. نکته مهم خود‌راه‌اندازی این است که تنها زمانی‌که کارآفرین به میزان سرمایه قابل توجهی نیاز ندارد، می‌تواند آن را انجام دهد؛ چرا که تمام روش‌های ذکر شده مربوط به سرمایه‌گذاری با سرمایه محدود است. یکی دیگر از جنبه‌های مهم این نوع تأمین مالی این است که کارآفرینان به‌طور معمول پرداخت حقوق را برای کار انجام شده پیشنهاد می‌دهند که نوعی از سرمایه‌گذاری بدون کسب درآمد با عنوان حقوق صاحب حساب شناخته می‌شود.

 

تاًمین مالی خارجی

این نوع تأمین مالی برای کارآفرینان رایج است و این دسته شامل تمام انواع بودجه است. در مقایسه با خود‌ راه‌اندازی که در آن کارآفرین از طریق منابع داخلی یا از طریق ارائه حقوق معادل کار انجام شده، سرمایه را افزایش می‌دهد، تأمین مالی خارجی اغلب شامل تاًمین مالی از منابع خارجی است که فرم‌های مالی کسب درآمد قابل ملاحظه و سریعی دارد. به استثناء انواع تأمین مالی خارجی که در ادامه شرح داده می‌شود، سرمایه‌گذاری خصوصی یا اعطای حقوق به سرمایه‌گذاران بزرگ در ازای تأمین مالی، برای کارآفرینان معمول است.

 

سرمایه‌گذاران فرشته

اغلب واژه سرمایه‌گذار فرشته از طریق کارآفرینان یا مطبوعات مربوط به تجارت به گوش ما می‌رسد. سرمایه‌گذاران فرشته به معنای واقعی کلمه و استعاری، شوالیه‌های زره‌پوش برای کارآفرینان هستند؛ زیرا آن‌ها نه تنها پول خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند، بلکه کارآفرینان را در ایجاد مدل تجارت موفق نیز یاری می‌دهند. در ‌واقع سرمایه‌گذاران فرشته برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در جامعه مفید و مؤثر هستند و همچنین ثروت خود را با کارآفرینان جدیدی که ایده تغییر مسیر بازی دارند، به اشتراک می‌گذارند. علاو بر ‌این در بسیاری از موارد، سرمایه‌گذاران فرشته خود ‌کارآفرینان موفقی هستند و از ‌این‌رو مانند مدیران، کارآفرینان جدید را به‌طور مداوم هدایت می‌کنند و کارکنان متعهد را مدنظر قرار می‌دهند. در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاران فرشته تقریباً سه برابر میزان سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

سرمایه‌گذاری خطرپذیر 

سرمایه‌گذاری خطرپذیر با سرمایه‌گذاران فرشته متفاوت است؛ در حالی‌که سرمایه‌گذاران فرشته سرمایه مختص به خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند که اغلب به‌علت بازگرداندن آن به جامعه است، سرمایه‌گذاران خطرپذیر در شرکت‌های جدیدی سرمایه‌گذاری می‌کنند که شرکت‌های سرمایه‌گذاری با مدیریت حرفه‌ای توسط سرمایه‌گذاران خصوصی گردآوری شده است. به‌عبارت دیگر، سرمایه‌گذاران خطرپذیر اغلب به‌عنوان نمایندگان افراد و با اعتماد به سرمایه‌ها عمل می‌کنند و این کار را برای اهداف سودآوری انجام می‌دهند و نه سرمایه‌گذاری های سرگرم‌کننده توسط سرمایه‌گذاران فرشته.

علاوه بر این سرمایه‌گذاران خطرپذیر به یک مدل تجارت قانونی و ارائه آن توسط کارآفرینان نیاز دارند، زیرا آن‌ها برای کسب سود در تجارت سرمایه‌گذاری می‌کنند و از ‌این‌رو، به تولید درآمد حاصل از سرمایه خود نیاز دارند.

 

خرید شرکت

این نوع تأمین مالی هنگامی اتفاق می‌افتد که کارآفرین در ازای سرمایه‌گذاری، سهام خود را به فرد یا گروهی از سرمایه‌گذاران به فروش می‌رساند. همچنین خرید شرکت به مواردی اشاره می‌کند که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی سهام شرکت‌های جدید را جذب می‌کنند که اکثریت سهام هنوز برای کارآفرین است. خرید‌، سرمایه‌گذاری‌های مرحله دوم است؛ یعنی تا زمانی‌که خرید‌ها اتفاق می‌افتد، سرمایه‌گذاری در مرحله رشد خود یا در جریان سودآوری بوده است. پس از در نظر گرفتن این موارد، باید توجه داشت که خریدها نیز زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران متوجه شوند که سرمایه‌گذاری‌ها دارایی‌های خوبی هستند که می‌توانند بازدهی داشته باشند و همچنین پتانسیل رشد و ارزش‌گذاری در آینده را دارند. با این حال خرید، خصمانه هم می‌تواند باشد؛ در مواردی که سرمایه‌گذاران خصوصی یا سرمایه‌گذاران دیگر تصمیم در تغییر مالکیت برای سرمایه‌گذاری بگیرند،کارآفرین ممکن است مجبور شود سهام خود را نادیده بگیرند. در ‌نهایت، خرید زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذار در حال پایان دادن به فرایند سرمایه‌گذاری است، زیرا برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است بخواهند دارایی‌های ارزان‌قیمت را بهبود دهند و آن‌ها را به‌صورت یکپارچه به فروش برسانند.

منبع: managementstudyguide.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.