آخرین مقالات

معرفی مدل‌های تبلیغاتی آنلاین

معرفی مدل‌های تبلیغاتی آنلاین

در صورتی که شما در زمینه تبلیغات فعال هستید و تمایل دارید بدانید که چگونه هزینه‌های خود را برای تبلیغات مدیریت کنید، تجزیه و تحلیل و بحث زیر، برخی از دستورالعمل‌ها را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد. البته در این بخش مدل‌های مختلف تبلیغاتی معرفی می‌شود و قسمت‌های بعدی به شما کمک می‌کند تا بودجه واقعی را تهیه کرده و هزینه خود را در موتورهای جستجو پیشنهاد دهید. قبل از بررسی مدل‌های مختلف تبلیغات، باید اشاره کرد که این مدل‌ها از لحاظ نیازهای خاص تبلیغ‌کنندگان متفاوت هستند، به‌این‌معنا که آیا تنها برای بازدید وب‌سایت مبلغ پرداخته شود، یا تبدیل آن به وب‌سایت فروش و یا چیزی میان این دو، مانند تمایل جهت پرداخت برای ثبت‌نام در وب‌سایت و غیره. بنابراین، تبلیغ‌کنندگان گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند که برای آنها مناسب است و با مدل تجارت خود هماهنگ شده است.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (CPC)

هزینه به ازای هر کلیک (CPC) یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)یک نوع از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ‌کنندگان هر زمان که تبلیغاتشان کلیک می‌خورد به موتور جستجو یا انتشار‌دهنده تبلیغات مبلغ پرداخت می‌کنند. این امر به عنوان «هزینه صرف شده برای کلیک‌کردن تبلیغات» تعریف شده است. CPC نیز به عنوان یک «مدل پرداخت آنلاین تبلیغاتی» تعریف شده است که در آن پرداخت تنها بر اساس کلیک‌کردن می‌باشد.

به طور معمول، موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ، یا مبلغی را به عنوان هزینه ثابت برای CPC از تبلیغ‌کنندگان دریافت می‌کنند یا اجازه می‌دهند آنها مبلغی را پیشنهاد کنند.

محاسبه CPC به روش زیر انجام می‌شود:

هزینه هر کلیک = هزینه تبلیغات / تبلیغات کلیک‌شده

به عبارت دیگر، CPC تبلیغ‌کننده، هزینه‌ای است که با تقسیم هزینه کل تبلیغات بر تعداد دفعاتی که تبلیغات بر روی آنها کلیک کرده می‌شود، به دست می‌آید.

از طرف دیگر، CPC مبتنی بر یک حراج خصوصی است که در آن شرکت موتور جستجو یا نشر‌کننده از طرفین علاقه‌مند دعوت می‌کند تا برای ورود به موتورهای جستجوی خود و یا وب‌سایت‌ها پیشنهاد دهند.

هزینه به ازای هر 1000 بار نمایش (CPM)

هزینه به ازای هر 1000 بار نمایش یک مدل تبلیغاتی محبوب است که توسط تبلیغ‌کنندگان در سراسر رسانه‌ها استفاده می‌شود و در بحث مدل‌های تبلیغاتی آنلاین، از آن به عنوان هزینه تبلیغ برای هر هزار نمایش یاد شده است. در حوزه آنلاین، CPM با تقسیم کل هزینه داده‌شده نسبت به هر هزار بازدید از صفحه وب‌سایت که از صفحه نتایج موتور جستجو صورت می‌پذیرد، بدست می‌آید.

CPM به ویژه برای محاسبه ROI یا بازگشت سرمایه از تبلیغات در داخل و در سراسر رسانه‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ‌کننده خاص چندین آگهی تبلیغاتی را در رسانه‌های مختلف داشته باشد، CPM، یک متریک شمارشی در مورد میزان سرمایه‌گذاری به تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در رسانه‌های آنلاین، CPM به طور گسترده‌ای برای ردیابی اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی بکار می‌رود.

پرداخت هزینه تبلیغاتی (CPA)

مشاهده شد که چگونه تبلیغ‌کنندگان، مدل‌های مختلف قیمت‌گذاری را برای بازاریابی خود در موتورهای جستجو و انتشار‌دهندگان تبلیغاتی انتخاب می‌کنند. شکل دیگری از قیمت‌گذاری، CPA یا پرداخت هزینه تبلیغاتی است که همچنین به عنوان هزینه هر تبدیل شناخته می‌شود. این اصطلاح به عنوان هزینهبر اساس انجام یک کار مشخص از پیش تعریف شده توسط کاربران تعریف شده است. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از وب‌سایت‌ها از کاربران درخواست می‌کنند تا روی آگهی‌ها کلیک کنند تا به صفحه‌های اینترنتی آن‌ها وارد شده و برای دریافت خبرنامه ثبت‌نام کنند، یا عضو سایت شده یا درخواست اطلاعات یک مخاطب را داشته باشند.

در مدل قیمت‌گذاری CPA، تبلیغ‌کننده تنها زمانی پرداخت را به نشر‌کننده آگهی می‌پردازد که کاربران اقدامات تعریف‌شده را انجام دهند و در مقایسه با CPC که تنها با یک کلیک انجام می‌شود،CPA  در ایجاد ارزش تبلیغ‌کننده موثرتر است.

تعداد دفعاتی را در نظر بگیرید که ممکن است روی تبلیغات حمایت‌شده در گوگل یا هر سایتی که مرور می‌کنید، کلیک کنید. تاکنون چند بار شما عملیاتی را بر روی وب‌سایت‌ها از طریق کلیک انجام داده‌اید و به‌راحتی بدون انجام عملیات مورد نظر توسط تبلیغ‌کننده، از سایت خارج شده‌اید؟ نقطه قوت این روش قیمت‌گذاری این است که سفارش‌دهنده آگهی تنها در ازای حصول نتایج موردنظرش هزینه پرداخت می‌کند. CPA اقدام تبلیغ‌کننده در مورد اول و CPC اقدام تبلیغ‌کننده در مورد دوم است.

در حال حاضر، واضح است که CPA از دیدگاه تبلیغ‌کنندگان نسبت به CPC موثرتر است.

هزینه در ازای هدایت (CPL)

پس از آشنایی با  CPA، وقت آن است که شکل دیگری از قیمت‌گذاری را که CPL یا هزینه در ازای هدایت است مورد بررسی قرار دهیم. از ‌آنجایی کهCPA  و CPL بر اساس یک عملیات یا هدایت پس از کلیک انجام می‌شوند، به نظر یکسان می‌آیند، البته تفاوت‌های زیادی بین آنها وجود دارد.

با این که CPA معمولا بر اساس یک تراکنش دقیق تعیین می‌شود، مانند کاربرانی که اطلاعات کارت اعتباری و غیره را ارائه می‌دهند،CPL  یک فرم اولیه قیمت‌گذاری است که در آن «هدایت» تنها موضوع مورد اهمیت می‌باشد. این هدایت می‌تواند به اندازه‌ای ساده باشد که بطور مثال شخص، اطلاعات تماس خود را در وب‌سایت وارد کند و یک ثبت‌نام معمولی یا درخواست برای اطلاعات بیشتر را داده باشد.

علاوه‌بر‌این، تحقیقات نشان داده است که مدل‌های CPL دارای محوریت تبلیغ‌کننده هستند، که در آن تبلیغ‌کننده انتخابی برای تعیین محل تبلیغ خود دارد، در حالی که مدل‌های CPA دارای محوریت نشر‌دهنده تبلیغ هستند، که در آن تبلیغ‌کنندگان در این جنبه‌ها کنترل را به ناشر منتقل می‌کنند. این موضوع به دلیل ماهیت تقاضای CPA است که به معنای حفظ حق ناشران جهت انتخاب تبلیغات در وب‌سایت خود می‌باشد.

نتیجه

با توجه به این واقعیت که فضای مجازی وب اولین انتخاب برای بازاریابان در جهان همیشه متصل به اینترنت شده است، جای تعجب نیست که بازاریابی آنلاین در بسیاری از موارد موفق بوده است.

منبع:

http://www.managementstudyguide.com/online-advertising-models.htm

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.