آخرین مقالات

چهار نکته برای داشتن استارت‌آپی موفق

چهار نکته برای داشتن استارت‌آپی موفق

4 نکته کلیدی برای تاسیس یک استارت‌آپ موفق از زبان مایکل سیبل

به اعتقاد من شرکت باید بین دو تا چهار نفر موسس داشته باشد. فکر می‌‌کنم که نیاز است تا حداقل پنجاه درصد شرکت در ارتباط با فناوری باشد. موسسان شرکت باید شناخت شش ماهه از هم داشته باشند نه بیشتر و اینکه میزان حقوق صاحبان سهام باید یکسان باشد.

(چیزی که من در یک تیم به دنبال آن هستم)

"چیزی که شاید یک فرد مشهور به آن معتقد است"

نکته اول: داشتن دو تا چهار نفر موسس

 من فکر می‌‌کنم از آنجاییکه هماهنگ کردن موسسان کار بسیار سختی است، بهتر است تا در زمینه‌های فکری مرتبط با کار با یکدیگر تفاهم داشته باشند و مسئولیت‌‌ها را بین هم تقسیم کنند. تعداد اعضای بیشتر از چهار تا همانند یک چند راهه است. حتی گاهی تعداد بیشتر از سه تا هم مانند یه چند راهه خواهد بود اما من معتقدم که این تعداد مناسب است. 

نکته دوم: داشتن موسسان فنی 

به نظر من مهمترین نکته درباره شرکت‌‌های فناورانه این است که آن‌‌ها اساسا با شرکت‌‌های دیگر در رقابت هستند و من فکر می‌‌کنم که اغلب اوقات بیشترین مزیتی که می‌‌توانید بدست بیاورید این است که این امکان برای شما فراهم است تا رقابت خود را از حوزه مهندسی فراتر ببرید. اما من شرکت‌‌هایی را دیده‌‌ام که در ساخت محصول خود از فناوری استفاده نکرده‌‌اند بدلیل اینکه آن‌‌ها موسس فنی قدرتمندی ندارند و نتیجه اینکه محصول آن‌‌ها اساسا قابلیت ارتقا از یک سطح مشخص را ندارد و آن‌‌ها خودشان را در برابر بازار رقابتی وسیعی قرار می‌‌دهند که خود آن را بوجود آورده‌‌اند ولی توانایی پاسخگویی به آن را ندارند و ناگهان شرکتی محصولی با کیفیت بالا را تولید و ایده آن‌‌ها را از آن خود می‌‌کند.

نکته سوم: تساوی حقوق بین موسسان شرکت

تساوی حقوق بین موسسان شرکت من را با ساختار فکری موسسان آن شرکت آشنا کرده و به من کمک می‌‌کند تا طرز فکر آن‌‌ها را بسرعت درک کنم. اگر ما می‌‌خواهیم که شریکان خود را مطمئن کنیم باید برای شرکت زحمات بسیاری را متحمل شویم. بهترین روش برای انجام این کار تساوی حقوق بین موسسان شرکت است.

نکته چهارم: عملکرد منطقی

تداوم بسیاری از شرکت‌‌‌ها و همچنین جوامع بدلیل عدم حضور یک فرد در راس امور است. بنابراین شما باید در مقوله شرکت برخورد منطقی داشته باشید. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که میزان کارایی در بخشی که متعلق به شما یا هر کس دیگری است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.