آخرین مقالات

خودانگیزشی در محل کار

خودانگیزشی در محل کار

خودانگیزشی نیرویی است که ما را به حرکت رو به جلو وا می‌دارد. سناریوی کاری ما هر چیزی که باشد، این نیرو مشوقی برای ادامه یادگیری و موفقیت است. خودانگیزشی ابزار اولیه برای آگاهی از اهداف و پیشرفت است. این ابزار اساسا به نوآوری ما در ایجاد اهداف پویا برای خودمان، و به باور ما در کسب مهارت‌ها و شایستگی‌های لازم برای دستیابی به اهداف چالش‌برانگیز بستگی دارد. ما همواره نیاز به خودانگیزشی داریم.

در ادامه روش‌ها / تکنیک‌هایی برای خودانگیزشی را بیان می‌کنیم:

برای ایجاد انگیزه ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید: برقراری ارتباط با افراد می‌تواند انرژی شما را به شدت افزایش داده و شما را در مسیر پیشرفت قرار دهد. با افراد خوش‌بین و با انگیزه صحبت کنید. این افراد می‌توانند همکاران شما، دوستان، همسر، و یا هر فردی که شما می‌توانید افکار خود را با او در میان بگذارید باشند.

خوش‌بین باقی بمانید: زمانیکه با مانعی روبرو می‌شویم؛ همواره در تلاشیم که چگونه بر آن غلبه کنیم. همچنین، ما باید به دنبال درک نکات مثبت در هر رویداد ناگواری باشیم.

زمینه مورد علاقه خود را کشف کنید: اگر شما به شغل فعلی خود علاقه‌ کمی دارید، نباید پیش رفته و آن را ادامه دهید. اگر فردی به شغل خود علاقه‌ای ندارد ولی انجام دادن آن اهمیت بسیاری دارد، او باید مابین آن شغل و یک هدف نهایی بزرگ‌تر ارتباط برقرار کند.

خودتان را تایید کنید هر فردی باید بداند که چه زمانی میزان انگیزه او به اشباع می‌رسد و احساس برتری به او دست می‌دهد. الگویی وجود دارد که هر زمانی فردی خود را تایید کند، می‌تواند به کار خود ادامه دهد و در شغل خود رشد کند.

موفقیت خود را نظارت کرده و ثبت کنید: نوار موفقیتی را برای امور محوله‌ای که اخیرا در حال انجام آن هستید در نظر بگیرید. زمانیکه شما شاهد هرگونه پیشرفتی هستید، قطعا تمایل به پرورش آن دارید.   

سطح انرژی خود را بالا ببرید: انرژی عامل مهمی در خودانگیزشی است. تمرینات ورزشی مداوم را انجام دهید. خواب مناسب داشته باشید. برای اینکه نیروی تازه‌ای به خود ببخشید طی زمان‌های استراحت خود چای / قهوه میل کنید.

دیگران را یاری کرده، حمایت کرده و در آن‌ها ایجاد انگیزه کنید: دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را با دوستان، همکاران به اشتراک گذاشته و مورد بحث قرار دهید و آن‌ها را برای داشتن انگیزه یاری کنید. زمانیکه ما شاهد عملکرد خوب دیگران هستیم، این امر نیز موجب ایجاد انگیزه در ما خواهد شد. پذیرای بازخورد‌های دیگران در قبال دستاوردهای خود باشید.

تشویق به یادگیری: همواره دیگران را به یادگیری تشویق کنید. منطق و مطالب اصلی خواندن را مطالعه و درک کنید. یادگیری اعتماد به نفس بیشتری را برای فرد در آغاز امور محوله جدید فراهم می‌آورد.

اهداف بزرگ‌تر را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید: ضرب‌العجل‌های زمانی کوتاهی را برای هر یک از اهداف کوچک تعیین کنید تا بدین وسیله بتوانید در زمان تعیین‌شده به اهداف بزرگ‌تر دست یابید.

منبع

 http://www.managementstudyguide.com/self-motivation-work.htm

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.