آخرین مقالات

انگیزه در محل کار – رویکرد چماق و هویج دیگر کارایی ندارد

انگیزه در محل کار – رویکرد چماق و هویج دیگر کارایی ندارد

من به این کار مشغول هستم زیرا انتخاب دیگری ندارم. اگر این احساسی است که یکی از کارمندان شما دارد، این متن را مطالعه کنید تا بدانید که این جمله چگونه می‌تواند به عبارت بسیار مثبتی تبدیل گردد. «من عاشق کاری هستم که انجام می‌دهم.»

در ابتدا موارد مهم، حصول اطمینان از این که آیا یک کارمند شغل خود را دوست دارد یا نه وظیفه چه کسی است؟ در حالی که یک کارمند می‌گوید: کارفرما، متخصصان منابع انسانی دیدگاه متفاوتی دارند که به نظر عادلانه می‌آید. کارمند و کارفرما هر دو باید با یکدیگر کار کرده و کار را برای یکدیگر لذت‌بخش کنند.

این امر بسیار جالب است که بدانید کارمندان میزان حقوق را به عنوان اولین پارامتر در این که آن‌ها شغل خود را دوست دارند یا نه به حساب نمی‌آورند. آن چیزی که برای آن‌ها اهمیت دارد فرصت انجام یک کار است. تقریبا تمام کارمندان تمایل دارند تا خود را بخشی از امور کلی احساس کرده و در اهداف سازمانی به نحوی مشارکت داشته باشند. انجام امور عادی، کارهای تکراری هرگز آن‌ها را هیجان‌زده نخواهد کرد آنچه که آن‌ها را هیجان‌زده خواهد کرد انجام اموری است که آن‌ها را برای به کارگیری استعدادهایشان به چالش می‌کشد. مشاوران مدیریت صحیح (Right Management Consultants) نظرسنجی‌ای را انجام دادند و متوجه شدند که هشتاد و سه درصد از پانصد کارگر انگیزه خود را توسط چالش‌های موجود در کار به دست می‌آوردند. همچنین، به عنوان یک سردبیر اجرایی در هاروارد بیزینس ریوییو (Harvard Business Review) به این نتیجه رسیده‌ام که حقوق و ترفیع، درصورتی که به صورت ناکارآمدی به کار گرفته شود می‌تواند باعث کاهش انگیزه در افراد گردد و این درحالی است که حقوق و ترفیع، کارایی چندانی در ایجاد انگیزه در افراد ندارد.

بنابراین چه کارهایی برای ایجاد انگیزه کارآمد در محیط کار مورد نیاز است؟

پاداش‌ها ارتباط مستقیمی با عملکرد داشته باشند- یک سازمان باید ساختار منصفانه‌ای را برای دادن پاداش اتخاذ کند که همین امر می‌تواند انگیزه‌ای را برای شایسته‌ترین کارمندان فراهم آورد. داشتن یک ساختار انگیزشی به تنهایی نمی‌تواند مشکل را حل کند، آنچه که راه‌گشا می‌باشد اعتماد کارمندان به سیستم است و باور بر این که، در صورتی که عملکرد خوبی داشته باشند پاداش دریافت خواهند کرد.

از کارمندان تعریف و تمجید کنید حتی در صورتی که نام یکی از کارمندان در لیست افرادی که مشوق دریافت کرده‌اند نمی‌باشد، از آن کارمند برای انجام کارش به بهترین نحو، قدردانی کنید کوچک بودن آن کار به هیچ‌وجه اهمیتی ندارد. برای یک کارمند چیزی با ارزش‌تر از قدردانی وجود ندارد.

شفاف‌سازی کنید از آنجایی که ممکن است در مراحل بعدی برخی از تصمیمات استراتژیک را با کارمندان خود به اشتراک بگذارید، از این که این اقدام به صورت شایعه در همه‌جا پراکنده نخواهد شد اطمینان حاصل کنید. با کارمندان خود در تماس باشید.

بر روی برنامه توسعه فردی خود کار کنید - هر کارمندی مسئول شغل خود می‌باشد. هر فردی می‌تواند روی برنامه توسعه شخصی خود که مورد موافقت مدیر قرار گرفته است کار کند. به دنبال بهترین پیشنهادات آموزشی شرکت باشید و ببینید که کدامیک از آن پیشنهادات سازگاری بیشتری با نیازهای توسعه فرد دارد. این امر چگونه در شما ایجاد انگیزه می‌کند به یاد داشته باشید که آموزش بازاریابی شما را افزایش داده و شغل شما را ارتقاء می‌دهد.

با دیگران مشارکت داشته و ارتباط برقرار کنید به یاد داشته باشید که شما برای شرکتی کار می‌کنید که ممکن است توجه به تک تک افراد امکان‌پذیر نباشد. برای این که در گفتگویی شرکت کنید منتظر نمانید. اگر شما بخشی از آن اجتماع هستید، بنابراین این حق را دارید که نظرات خود را بیان کرده و بخشی از آن فرایند باشید. صحبت کردن در مورد نظراتتان می‌تواند روش مناسبی برای ایجاد انگیزه در خودتان باشد.

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.