آخرین مقالات

انگیزه تیمی – نکاتی برای ایجاد انگیزه در تیم

انگیزه تیمی – نکاتی برای ایجاد انگیزه در تیم

یک تیم زمانی در مسیر رسیدن به یک هدف به بهترین نحو عمل می‌کند که در آن انگیزه ایجاد شده باشد. ایجاد انگیزه در یک تیم در ادامه برآوردسازی نیاز‌ها و درخواست‌های اعضای تیم انجام می‌شود.

برخی از نکات برای ایجاد انگیزه کارآمد در یک تیم عبارتند از:

1. اهداف تیم باید به خوبی با نیازها و درخواست‌های اعضای تیم هماهنگ و همگام شده باشد.

2. ماموریت نوشته شده برای تیم را بپذیرید و مطمئن شوید که همگی آن را به درستی درک کرده‌اند (به طوریکه ماموریت به عنوان اصلی قلمداد گردد که تیم بر اساس آن عمل می‌کند).

3. برای حفظ انگیزه، تیم باید به طور مداوم با چالش‌هایی روبرو شود (که باید دشوار اما دست‌یافتنی باشند).

4. سپردن مسئولیت به همراه قدرت تصمیم‌گیری به اعضای تیم می‌تواند به عنوان عامل انگیزشی خوب در تیم عمل کند.

5. تیم باید با فرصت‌های رشد و شکوفایی روبرو شود. سطح انگیزه تیم زمانی که اعضای تیم احساس می‌کنند که در حال پیشرفت هستند، مهارت‌ها و شایستگی‌های آن‌ها در حال گسترش است، و همواره در حال یادگیری مطالب جدید هستند بسیار بالاست.

6. رهبران واقعی و تاثیر‌گذار می‌توانند محیطی انگیزه‌بخش برای تیم ایجاد کنند. آن‌ها مشوقی را برای رفتارهای خودجوش اعضای تیم فراهم می‌آورند.

7. زمان کافی/سازنده‌ای را به تیم خود اختصاص دهید. ارتباط خوب و خوش‌بینانه‌ای با اعضای تیم خود داشته باشید. این امر موجب آشنایی بیشتر شما با آن‌ها شده و شما را به این که آن‌ها تا به چه میزانی عملکرد خوبی دارند آگاه می‌کند. پذیرای دیدگاه‌ها و ایده‌های آن‌‌ها باشید، شاید که آن ایده‌ها و دیدگاه‌‌ها مثمر ثمر بوده و همچنین موجب بالارفتن روحیه اعضای تیم شود.

8. ایجاد انگیزه تماما در ارتباط با توانمندسازی است. مهارت‌ها و شایستگی‌های اعضای تیم باید به طور کامل مورد استفاده قرار گیرند. توانمند‌سازی اعضای تیم آن‌‌ها را پاسخگوی تمام فعالیت‌هایشان می‌کند.

9. به طور مداوم بازخوردهایی را برای تیم فراهم آورید. به عنوان منتور (مربی) برای آن‌ها باشید. تیم خود را برای داشتن عملکرد خوب و قابل توجه به رسمیت بشناسید. به تیم خود بازخوردهای سازنده و غیر منفی را ارائه دهید.

10. عواملی مانند مشاجرات متعدد، بی‌حوصلگی، فرار اعضای تیم از مسئولیت‌های خود، کمبود رضایت شغلی که موجب دلسردی و کاهش روحیه تیم شما می‌گردد را شناسایی کرده و از بین ببرید.    

منبع:

http://www.managementstudyguide.com/team-motivation.htm

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.