آخرین مقالات

از کارآفرین تا کارآفرینی با دالتون کارلدول

از کارآفرین تا کارآفرینی با دالتون کارلدول

نحوه‌‌‌ی نگرش من به شرکت‌‌‌های نوپا نگاه از دید یک سرمایه‌گذار نیست بلکه نگاه یک کارآفرین به یک کارآفرین است. وقتی من در مورد سرمایه‌گذارانی که خودم در طی این سال‌‌ها داشته‌ام فکر می‌‌کنم، کسانیکه من تمایل بسیاری برای همکاری با آن‌‌ها را داشتم همانند سایه‌‌‌های گران‌قیمت‌‌ترین افرادی هستند که می‌‌توانند در جایگاهی که من در حال حاضر در آن هستم قرار بگیرند. آن‌‌ها درک بهتری از مسائل و چالش‌‌ها دارند، و توصیه‌های که دارند بگونه‌ای است که اگر آن‌ها بجای من بودند همان کار را انجام می‌دادند. این تمام درون‌مایه توصیه‌ای بود که من می‌توانستم برای فردی داشته باشم، نه اینکه بگویم شما باید کاری را انجام دهید.

من سعی می‌کنم که خودم را در متن وقایعی که اتفاق می‌افتد قرار دهم، آن‌ها را بخوبی تصور کنم، با آنچه که شما با آن مواجه می‌شوید مواجه شوم و در نهایت تصمیمی را بگیرم که اگر خودم بجای شما بودم اتخاذ می‌کردم. البته گاهی اوقات این تصمیم اشتباه است. نحوه‌ی نگرش من در سرمایه‌گذاری شرکت‌های نوپا تماما از دید یک کارآفرین برای خودم بوده است و نه یک شغل درآمد زا. به اعتقاد من این یک شغل برای راهنمایی دیگران است و اکثر سرمایه‌گذارانی که من با آن‌ها کار کرده‌ام تمایل به پیروی از چنین الگویی دارند. تعبیر دیگری از کارآفرینی وجود دارد که بشدت براساس تواضع و خشوع استوار است بگونه‌ای که اگر شما شناخته‌شده و مشهور باشید ، زمانیکه بودجه نامحدودی داشته باشید تحقیر خواهید شد، بطور مداوم تحقیر خواهید شد. فکر نمی‌کنم که مردم میزان حقارت در این مورد را درک کنند زیرا آن را تجربه نکرده‌اند. آن‌ها حتی شاید توانایی تحمل چنین حقارتی را نیز ندارند. حتی زمانیکه شما در مورد آن صحبت می‌کنید، زمانیکه مردم در وبلاگ در مورد آن صحبت می‌کنند، زمانیکه شما در مورد سختی کار در دو یا سه سال اول استارتاپ صحبت می‌کنید مردم درک مناسبی از سختی کار ندارند. حتی اگر من و یا هر کس دیگری چندین بار در مورد سختی کار صحبت کنیم شما متوجه نخواهید شد. افراد زیادی به دبیرستان، دانشگاه، و مقاطع بالاتر می‌روند و هرگز مردود نمی‌شوند. آن‌ها حتی ذهن خود را برای کاری که شما در یک استارتآپ انجام می‌دهید نیز آماده نکرده‌اند، تصوری از آن ندارند و در گذشته نیز چنین چیزی را نشنیده‌اند. این افراد استارت‌آپ را از بین می‌برند با این تفکر که اگر شما تحقیر شوید همه چیز را از دست داده‌اید و اگر شما برنامه‌ریزی برای این مواقع نداشته باشید وحشت زده خواهید شد. بنابراین افرادی که قبلا شکست را تجربه کرده‌اند، احتمال موفقیت بیشتری دارند.

افراد زیادی که بدون مهارت‌های لازم شروع به فعالیت در حوزه استارت‌آپ می‌کنند با این دیدگاه که من در این کار موفق خواهم شد و به شهرت خواهم رسید پیش می‌روند اما اینگونه نیست. فعالیت در حوزه استارت‌آپ کار بسیار مشکلی است. شما باید از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید و به آن اهمیت دهید و اگر ایده شما برای خود شما اهمیتی ندارد و فکر می‌کنید این ایده ارزش جنگیدن و مبارزه را ندارد، هزاران دلیل برای متوقف کردن کار وجود خواهد داشت. بنابراین اگر شما نمی‌توانید اهمیت ایده خود را برای خودتان شفاف‌سازی کنید ادامه کار بسیار سخت خواهد شد. اگر شما فکر می‌کنید که فعالیت در این حوزه کار بسیار آسانی است کاملا در اشتباه هستید و با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهید شد. نهایتا من معتقدم اگر شما محصول خوبی را تولید کرده‌اید که ارزشمند است و مردم تمایل به خرید آن را دارند و همچنین شما از اعتبار خوبی در شرکت برخوردارید موفق شده‌اید.     

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.