آخرین مقالات

 کارهایی که کارآفرینان پیش از ساعت هفت صبح باید انجام دهند

 کارهایی که کارآفرینان پیش از ساعت هفت صبح باید انجام دهند

کارآفرینان گروه خاصی از مردم هستند. ما اغلب مایل به انجام کارهایی هستیم که به آنها عادت داریم. اما خوب یک دلیل خوب هم برای آن‌ها وجود دارد اینکه عادات ما ضامن موفقیت‌مان، حافظ انگیزه، حذف‌کننده‌ وقت‌های تلف‌شده و در مجموع بهبود‌ دهنده زندگی ما هستند. 

مسلما مهمترین عادات یک کارآفرین عادات صبحگاهی اوست. گذشته از همه‌ی اینها اگر شما روزتان را بدون خطا آغاز کنید در مابقی روز خیلی مفید، باانگیزه‌ و متمرکزتر خواهید بود. در ادامه هفت راه‌کار توضیح داده شده که باید هرکارآفرینی پیش از ساعت هفت صبح برای داشتن روزی خوب انجام دهد.

  • کاملا هوشیارند

کارآفرینان موفق مثل ریچارد برانسون به سحرخیزی معروفند.

من همیشه سحرخیز بودم. همانند سایر عادات مثل حفظ تندرستی و چشم‌انداز مثبت سحرخیزی نیز یک عادت است که باید آن‌ را حفظ کنید. بگفته‌ی بنیان‌گذار گروه ویرجین: در طول این پنجاه سال تجربه‌ی کسب و کار، من آموختم که با سحرخیزی در طول روز و نتیجتا در زندگی موفقیت‌های بیشتری دارم. هنگامی که قبل از ساعت هفت بیدار شوید فرصت بیشتری برای بررسی اخبار، تفکر و ورزش خواهید داشت.  چنین عادتی آشفتگی و عدم تمرکزتان را از بین خواهد برد.

بدین منظور باید خواب کافی یعنی حدود 7 تا 9 ساعت داشته باشید. ضمن سحرخیزی باید میزان خواب کافی باشد تا سلامتی، حافظه، یادگیری، بهره‌وری و خلق و خوی خوبی داشته باشید. علاوه بر این استرستان کاهش یافته و تصمیمات مالی کم خطرتری خواهید گرفت. در صورت داشتن ورزش هم اندام مناسبتری خواهید داشت.

  • پرهیز از تلفن

ممکن است احمقانه به نظر برسد اما به دلایل معتبری نباید اول صبح به سراغ تلفن همراهتان بروید. برای شروع نخستین گام این است که شب‌ها تلفن همراهتان را دور از خودتان بگذارید، روشن شدن صفحه و پیام‌های جدید ممکن است خواب شبتان را به هم بریزد. علاوه بر این کانال‌های اجتماعی و پیام‌های زیاد افراد وقتتان را گرفته، استرسزاست و از الویت‌های شخصی دورتان خواهد کرد. به جای آنکه اهداف روز خودتان را مشخص کنید مجبور به خواندن ایمیل‌هایی خواهید شد که بعضا انتقاد و شکایت دارند و برای شروع روز چندان چیز خوشایندی نیست.

  • ورزش و تفکر

هر ورزشی از جمله پیاده‌روی، شنا، وزنه‌برداری، یوگا، تمرینات پیوسته و فکرکردن استرستان را کاهش، انرژیتان را افزایش و روحیه شادتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. به علاوه، سیستم ایمنی قوی‌تر و پیشگیری از بیماری‌هایی همانند بیماری قلبی نیز از نتایج دیگر خواب بهتر می‌باشد. تمرین صبحگاهی و تفکر منجر به تمرکز بروی کارهای روزانه و بهبود خلاقیتتان خواهد شد. 

  • خوردن صبحانه‌ی سالم

صبحانه مهمترین وعده غذایی است، ذهن و جسم شما برای کار به انرژی نیاز دارد. اما هر صبحانه‌ای هم نخورید برای مثال خوردن پیتزا و دونات جالب نیست! موارد زیر گزینه‌های مناسبی هستند:

  • کربوهیدرات‌هایی مثل بلغور جودوسر و یا نان تست چاودار
  • پروتئین‌های کم چرب مثل تخم مرغ، آجیل، سبزی و حبوبات
  • میوه‌ها و سبزیجات
  • جایگزین‌های لبنیات مثل سویا، بادام و یا شیربرنج

هرچند نوشیدن چای و یا قهوه پس از صبحانه گزینه‌ی بدی نیست اما سعی کنید قبل از خوردن اندکی آبلیمو بنوشید.  نوشیدن مقداری آبلیمو در صبح سطح انرژی فیزیکی و ذهنیتان را حفظ می‌کند و انرژی پایدار و طبیعی برای بهبود جذب موادغذایی دیگر در طول روز فراهم خواهد کرد.

بهتر است بین نوشیدن آبلیمو و خوردن غذا حدود ده الی پانزده دقیقه تامل کنید. بهترین کار در این بازه‌ی زمانی هم ورزش است. لیمو سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان، ویتامین سی و پتاسیم است. اگر وزنتان زیر 150 پوند است نصف لیوان و در غیر اینصورت یک لیوان کامل را بنوشید. همیشه به یاد داشته باشید که بدون آب از آبلیمو استفاده نکنید چون به دندان‌هایتان آسیب می‌رساند.

صبحانه بهترین فرصت برای دورهم بودن اعضای خانواده است.

  • حفظ روحیه

بعضی صبح‌ها ممکن اصلا مایل به جداشدن از رختخوابتان نباشید. ممکن است آن روز هوا بد باشد دنیا که به آخر نرسیده ممکن است برای کل روز انگیزه نداشته باشید. به همین دلیل است که کارآفرینان موفق سعی در روحیه‌بخشی به خودشان در شروع روز می‌کنند. روزهای بی‌انگیزه را می‌توان با کارهای مختلفی می‌توان آغاز کرد، مثل خواندن کتاب‌های الهام‌بخش، یادآوری نقل قول‌های انگیزشی، کار بروی پروژه‌های جذاب و یا نوشتن تجربیات و خاطرات در وبلاگ و یا دفترچه یادداشت. هر روز چند دقیقه‌ای را به فکرکردن قبل از شروع روزتان بپردازید.

اگر این تکنیک‌ها نیز برایتان کارا نیستند زیبایی‌های زندگی که قدردانشان هستید را یادداشت کنید. بگفته‌ی تیم فریس کارآفرین و نویسنده‌ی کتاب "چهار ساعت کار هفتگی"پنج دقیقه مطالعه مجله برایش حالت درمانی داشته است. اینکار نه تنها حس بهتری در روز برایش داشته بلکه شادی‌بخش بوده و برایش یادگیری به همراه داشت.

  • چیدن اهداف و الویت‌ها

صبح روز ابتدای هر هفته برنامه کل هفته خودتان را مشخص کنید. هر روز نیز برای مابقی هفته کل الویت‌ها و اهدافی که آن روز باید به آنها پرداخته شود را یادداشت کنید. در ارتباط با چگونگی انجام این کارها در زمان‌هایی که با خودتان تنها هستید فکر کنید. موثرترین راهکار برای انجام لیست کارها  الویت دادن به کارهای سخت است. به تاخیر انداختنشان مشکلی را حل نمی‌کند. انجامشان منجر به حرکت رو به جلوی شما خواهد شد.

  • شروع کسب و کار

در نهایت پس از همه‌ی آن موارد زمان شروع کسب و کار فرا رسیده است. حالا می‌توانید تلفن همراهتان را در دست گرفته و ایمیل‌ها را خوانده و همانند روزهای قبل شبکه‌های اجتماعی را بررسی و اخبار مربوط به کسب و کار خود را بخوانید. چنین داده‌هایی ممکن است لیست کاریتان را تغییر دهند اما چون شروع بکار کرده‌اید مشکلی نخواهید داشت.

با ادامه‌ی سحرخیزی عادتی را خواهید یافت که به شما سلامتی، بهره‌وری داده و در مدیریت موقعیت‌های پیشرو کمک‌کننده خواهد بود. ممکن است کمی نیاز به سعی و خطا برای فهم روال صبح ایده‌آل‌تان داشته باشید اما در هر صورت برای موفقیت شخصی و حرفه‌ای‌تان مفید است.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.