آخرین مقالات

چگونه ایده خود را برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر ارائه کنیم؟

چگونه ایده خود را برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر ارائه کنیم؟

سرمایه‌گذران ریسک‌پذیر به دنبال دیدن آن هستند که در تیم مدیریت، شایستگی حرفه‌ای و ویژگی‌های شخصی لازم برای موفقیت شرکت از استارت‌آپ تا رهبری بازار آینده وجود دارد. آن‌ها انتظار دارند که حرفه‌ای‌بودن، تمرکز و توانمندی‌های مشخصی را ببینند. علاوه بر تخصص فنی، آن‌ها به دنبال کار تیمی و مهارت‌های سازمانی، آگاهی از کنترل هزینه، توانایی مدیریت افراد و برخی تجارب ایده‌آل در تامین مالی و بازاریابی هستند. یک رکورد ثبت شده در کار با شرکای خارجی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

همچنین لازم است که شما با فرموله‌بندی‌کردن یک کیس اغواکننده برای استراتژی کسب‌وکار خود، ارائه را آغاز نمایید و آن را با عباراتی کاملا شفاف بیان کنید. مهارت‌های ارائه خود را تمرین کنید. شما باید به صورتی فعال، درخواست انتقادات و پیشنهادات سازنده برای ارتقا خود داشته باشید. در حداکثر 30 دقیقه و 10 اسلاید، شما باید قادر باشید فهم مناسبی از مدل کسب‌وکاری خود (به همراه ایجاد شور و اشتیاق) بدهید. همچنین خودتان را برای شرایطی آماده کنید که به شما تنها 15 دقیقه زمان داده شود. حضار را با توضیحات بسیار کوتاه اما روشن و شفاف از فناوری و طرح تجاری خود متقاعد کنید. برای حضار مشخص نمایید که می‌خواهید ساعت‌های زیادی را در هفت روز هفته کار کنید تا بتوانید به موفقیت دست یابید. سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر برای شایستگی شخصی و مدیریت تیم اهمیت زیادی قائلند. این عامل، مهم‌ترین فاکتور تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری است.

نکته عملی: ارائه خود در مقابل مخاطبان را تمرین کنید و مطمئن باشید آن‌ها از شما سوالات دشواری را در انتها خواهند پرسید. حتی در ابتدای ارائه، سرمایه‌گذران ریسک‌پذیر ممکن است با سوالاتی همانند زیر شما را مورد آزمایش قرار دهند:

  • چرا ما باید در شرکت شما سرمایه‌گذاری کنیم؟
  • چرا شما فکر می‌کنید که بازار محصول شما را می‌خرد؟
  • در چه نقطه‌ای شما قادر خواهید بود به سود برسید؟

جواب این سوالات را به صورت متقاعده‌کننده بدهید، نه پیچیده. جواب‌ها باید کوتاه بوده و به نکات اصلی اشاره کنند.

منبع: www.nanowerk.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.