آخرین مقالات

چرا نباید شرکت‌های میلیارد دلاری تاسیس کنید!

چرا نباید شرکت‌های میلیارد دلاری تاسیس کنید!

لوئیس لمور یکی از کاریزماتیک‌ترین و اجتماعی‌ترین افراد دره سیلیکون است. او کسی است که مدیریت و تاسیس بسیاری ازشرکت‌های موفق نظیر سسمیک را برعهده داشته است. البته حضور افرادی همچون ایوی ویلیام و بیز استون در توییتر منجر به شکست این شرکت شده است. تصمیمات چنین اشخاصی بی تاثیر نبوده و یکی از بزرگترین این تصمیمات در سال‌های پیش از کار انداختن توسعه‌دهنگان وب شخص ثالث بوده است. چنین تصمیاتی بتدریج  سسمیک را از تجارت خارج کردند. جالب اینجاست که بسیاری ادعا می‌کنند که مشکلات کنونی توییتر مربوط به‌ کاهش تعداد کاربران و فعالیت‌های بی‌جلوه مربوط به تصمیمات اشتباه آن زمان است. 

در هر صورت لمور ادعا می‌کند که پس از این ماجرا کینه‌ای به دل نگرفته است اما درس‌های بزرگی از این ماجرا آموخته‌است. بگفته او یکی از مهمترین این درس‌ها آن است که به جای تصمیم‌گیری بر مبنای ثروت و توانمندی دیگران، همیشه بر اساس توانایی‌های خودتان تصمیم‌گیری کنید. علت این امر این است که تصمیمات شرکت‌های بزرگی چون فیس‌بوک یا توییتر می‌تواند به یکباره سرنوشت بسیاری از شرکت‌های کوچک که به آنها وابسته‌اند را تحت تاثیر قرار دهد.

شهرت ستاره‌‌ای بنام لمور برخاسته از یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین کنفرانس‌های تکنولوژی یعنی  LeWeb است. LeWeb بهترین سخنرانان را از سراسر دنیا در یک هفته و در رویدادی فناورانه و بزرگ در فرانسه گرد هم می‌آ‌ورد. 

حالا لمور صاحب یک  استارتاپ بنام Leade.rs است که پس از زمان و تجربه رخدادهای فراوان وسخنرانان خوب بدست آمده  است و می‌تواند بعنوان یک استارت‌آپ باز یا جمع‌سپاری شده تعریف شود.

Leade.rs سخنرانان بزرگ دنیا را به بهترین مخاطبان دنیا معرفی می‌کند. این یک استارتاپ باز است چون در یک حرکت غیرارتدکس لمور از دوستان، طرفداران و شرکای سرمایه گذارش مثل رید هوفمناز در لینکدین این سوال را می‌پرسد که بهترین‌ها را در صنایع مختلف معرفی کنند (ریدافمن کسی بود که در گروه‌ها و صنایع مختلف به عنوان بهترین در سراسر دنیا شناخته شده بود). برخلاف بیشتر استارتاپ‌ها که همه اتفاقات مخصوصا شکست‌های نزدیک به واگذاری را مخفی می‌کنند لمور تمام اتفاقات کاری‌اش را در فیس بوک بصورت آنلاین هر روز با دیگران به اشتراک می‌گذاشت.

اگر شما بدنبال شروع بعضی کارها هستید مشکلات را بشناسید و راه‌حل را پیدا کنید. چالش‌ها را یافته و آن‌ها را برطرف کنید. یک نقطه روشن از تکنولوژی را در نظر بگیرید( آیفن استیوجابز) و سعی کنید کارهای شادی بخش و بهبود دهنده زندگی را اجرایی کنید. اگر توانایی اجرای آن را داشته باشید پول هم بدنبالش می‌آید. درباره‌ی کسانی که شما را باور ندارند نگران نباشید. برای یک کمپانی میلیارد دلاری تلاش نکنید و فکر شروع آن را هم نداشته باشید. به خود و مخاطبان ویژه خودتان توجه کنید و تا شکل‌گیری کامل کسب و کارتان به تلاش خود ادامه دهید. 

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.