آخرین مقالات

هفت دلیلی که اولین کسب و کارتان شکست خواهد خورد

هفت دلیلی که اولین کسب و کارتان شکست خواهد خورد

 بزرگان کسب و کار از بیل گیتس تا وال دیسنی و حتی استیو جابز در اولین کسب و کارشان قبل از رسیدن به بزرگترین موفقیت خود شکست خورده‌اند. چرا اولین کسب و کار احتمال شکست بالایی دارد؟ در ادامه به هفت دلیل آن اشاره شده است.

  • استثنا نیستید

اختلاف آماری زیادی وجود دارد اما اکثر قریب به اتفاق منابع شکست اکثریت کسب و کارها را تایید کرده‌اند. طبق برخی آمارها تنها 4 درصد کسب و کارها بیش از ده سال عمر داشتند و بیش از نیمی از آنها در دو سال اول از بین رفته‌اند. شما نیز از این قاعده مستثنا نیستید. طبق آمار شانس موفقیت‌تان بالا نیست.

  • بی‌تجربه‌اید

متخصصان با تجربه مهارت و اطلاعات بیشتری از نسبت به افراد تازه‌کار دارند. اگر اولین بار است که کسب و کاری را شروع می‌کنید مسلما تجربه‌ی پیشینی برای مواجه با چالش‌ها و تصمیم‌گیری در مواقع بحرانی نخواهید داشت. دیگر تجربه‌ها در زندگی مانند حفظ اقتدار بین کارمندانتان، هدایت شرکت در مواقع بحرانی و یا حتی کار کردن با سایر کارآفرینان نیز جز تجاربی است که قبل از ورود به دنیای کارآفرینی از آن بی‌خبرید. تا زمانی که واقعا تجربه نکنید اطلاعی از چگونگی پیشبرد کسب و کار نخواهید داشت.

  • تمایلی به ریسک ندارید

کارآفرینان تازه کار دوست دارند نسب به هماتایان خود محافظه‌کارتر باشند. این مورد برخاسته از عدم اعتماد به نفس است که ریشه در بی‌تجربگی دارد. البته تا حدی نیز به دلیل دسترسی آنها به منابع کمتر نسبت به همتایان با تجربه‌شان است و این به معنای نداشتن ظرفیت تحمل بی‌ثباتی مالی است و وابستگی زیادی به موفقیت شرکت دارد. پیش گرفتن روش‌های محافظه‌کارانه به صورت بالقوه منجر به موفقیتتان خواهد شد اما ریسک‌پذیری، شما را از رقیبانتان جدا خواهد کرد.

  • ارتباطات کافی ندارید

حتی اگر شما شخصیت برونگرایی باشید امکان نداشتن شبکه‌ی بزرگ در آغاز کارتان وجود دارد. شبکه حرفه‌ای شما نقش بزرگی در موفقیت نهایی کسب و کارتان خواهد داشت. ارتباطات شما مشتریان بالقوه، شرکا، تامین‌کنندگان و حتی کارکنان را برایتان فراهم می‌کند و در صورتی که شانس داشته باشید مربیان و یا سرمایه‌گذارانی که به شما مشاوره دهند با کمک همین ارتباطات به دست می‌آیند. بدون داشتن یک شبکه قوی چنین مزایایی را از دست خواهید داد و از رقبای با ارتباطات قوی عقب خواهید افتاد.

  • تصمیمات ناپخته می‌گیرید

وقتی تجربیات بیشتری بدست می‌آورید به طبع آن تصمیمات پخته‌تری می‌گیرید. اساتید بزرگ شطرنج حرکات درست را به راحتی تشخیص می‌دهند چراکه هزاران بازی داشته و بازی را ناخودآگاه پیش‌بینی می‌کنند. به همان منوال کارآفرینان با تجربه تصمیمات بهتری گرفته و احتمال پیشرفت کارشان در جهت صحیح بیشتر است.

  • بسیار هیجان زده‌اید

هنگامی که اولین کسب و کارتان را آغاز می‌کنید بسیار هیجان‌زده و عصبی هستید اما این شور و شوق در نهایت ممکن است مانعی برای پیشرفت شما باشد. اگر خیلی هیجان زده باشید ممکن است به یکباره در مسیرهای مختلفی کشیده شوید و به جای تمرکز بروی یک ایده که شرکت به آن نیازمند است روی ایده‌های مختلف همزمان تمرکز کنید. ممکن است خیلی زود روی رشد و توسعه تمرکز کنید و یا برای رسیدن به بازار بزرگتر منابع‌تان را هدر دهید.

  • مردم شما را جدی نمی‌گیرند

حقیقت تلخی وجود دارد و آنکه هنگامی که اولین کسب و کارتان را آغاز می‌کنید ممکن است سرمایه‌گذاران، شرکا، کارمندان و مشتریان شما را جدی نگیرند. دلیل آن نیز تجربه است. آنها می‌دانند احتمال موفقیت اولین کسب و کار پایین است. اما وظیفه‌ی شما انجام بهترین‌هاست.

همه‌ی این موارد به نظر تهدیدکننده می‌رسند اما یک نکته را فراموش نکنید شکست کسب و کارتان خط پایان نیست، بلکه آغاز کار است. هر شکست در زندگی از وقایع بسیار کوچک تا حوادث عظیم و دلخراش برای شما درسی به همراه دارد و تجربه‌ای برای انجام کارهای بهتر در آینده است. بنابراین اگر کسب و کار اولتان با شکست مواجه شد احتمال موفقیت در موارد بعدی افزایش خواهد یافت. بالواقع کارآفرینان موفق با شکست‌هایشان رشد می‌کنند. به شکست به دید یک کلمه‌ی کثیف نگاه نکنید، شکست یک مرحله‌ی بزرگ برای نزدیک شدن به مسیرتان به منظور تحقق رویاهای کارآفرینانه شما است.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.