آخرین مقالات

مرکز نوآوری دانشگاه ایلینوی

مرکز نوآوری دانشگاه ایلینوی

IPD دوره ای آموزشی 2 ترمه است که سعی بر ادغام آخرین فناوری‌های روز در کنار بهترین اقدامات در قالب نوآوری توسعه محصول دارد. دروس این دوره شامل طراحی صنعتی، مهندسی مکانیک و MBA (مخصوصا بازاریابی) از 3 دانشکده طراحی، دانشکده مهندسی و دانشکده کسب و کار این دانشگاه می‌شود. دروس این دوره تمام مراحل توسعه و نوآوری محصول را از ابتدای این مسیر تا شناسایی بازار و فرصت‌های موجود تا طراحی و عرضه پروتوتایپ شامل می‌شود. 

هرساله یک کمپانی به عنوان اسپانسر این دوره انتخاب شده و وظیفه تامین منابع تحقیقاتی مخصوصا آن منابعی که دسترسی به آنها برای یک سیستم آکادمیک آسان نیست را به عهده می گیرد، پوشش هزینه دوره‌ها و کلاس‌ها، تحقیقات حرفه‌ای بازار، نمونه‌سازی سریع طرح‌ها، مواد اولیه و تجهیزات و انجام امور جذاب و چالش برانگیز در مراحل تحقیقاتی، مفهومی و توسعه نوآورانه محصول بر عهده این اسپانسر خواهد بود. سایت مرکز نوآوری ایلینوی بر این نکته اشاره نکرده است که این اسپانسر در ازای این تامین مالی چه هزینه را  از مرکز IPD دریافت می‌کند، ولی احتمالا با تیم‌ها و استارت‌آپ‌های خروجی این مراکز سهمی را شریک خواهد شد و یا از خروجی‌های تحقیقاتی دانشگاه ایلینوی در راستای اهداف خود استفاده خواهد کرد. 

  

محیط‌های مرکز توسعه محصول میان رشته ای دانشگاه ایلینوی 

دپارتمان مهندسی زیست فناوری

ماموریت گروه مهندسی زیست فناوری دانشگاه ایلینوی ایجاد فضایی است که در آن دانشجویان در شاخه مهندسی فناورانه سیستم‌های زنده به تحقیقات و نوآوری بپردازند. بازهم در این مرکز یک فضای میان رشته‌ای حکم فرماست، که در آن دروسی از مهندسی، علم فیزیک و اصول مهندسی زیست فناوری در راستای آماده کردن فارغ‌التحصیلان برای ورود به صنعت زیست فناوری به صورت یکپارچه به دانشجویان آموزش داده می‌شود. این مرکز از طرف دیگر با شرکتهای  تولیدکننده عمده بخش پزشکی شیکاگو مانند Abbott Baxter, Biomet, General Electric و  Siemensدر ارتباط بوده و دانشجویان این مرکز به راحتی می‌توانند به عنوان کارآموز در این فضای صنعتی نیز به کسب تجربه بپردازند و در نهایت در نتیجه این تحقیقات و تجارب نوآوری‌هایی حاصل می‌شود که مرکز نوآوری ایلینوی به عنوان همکار این بخش از ثمره آن می‌تواند استفاده کند.

 

  محیط‌های دپارتمان مهندسی زیست فناوری دانشگاه ایلینوی 

شتاب‌دهنده تجهیزات پزشکی

MAD LAB به عنوان یکی از شتاب‌دهنده‌های عضو مرکز نوآوری ایلینوی به بررسی ایده‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی می‌پردازد. این دپارتمان برای رسیدن به اهداف خود بخش‌های پزشکی، مهندسی زیست فناوری، طراحی صنعتی، تجارتی و تحقیقات طراحی را کنار هم می‌آورد.MAD LAB  در پیشبرد پروژه صرف نظر از مرحله طراحی جاری آنها تخصص دارد، در واقع از شناسایی مشکلات تا ارائه مفاهیم و راه حل‌های ملموس، MAD LAB می‌تواند ایده‌های تیم‌ها را پیش ببرد. خروجی این مرکز شامل ادراک محصولات ملموس و یک پیشنهاد تجاری قابل استفاده برای پیشبرد کسب و کار حاصل از تحقیقات انجام شده است. MAD LAB معتقد است که استارت‌آپ‌ها را قادر می‌سازد تا از چندین راه سرمایه‌گذار بدست آورند و کسب درآمد کنند و به این توانایی "اثبات مفهوم" می‌گوید. اگر درخواست‌های همکاری و ایده‌های اولیه تیم‌ها مورد قبول این مرکز قرار گیرد، تیم‌ها به عنوان شریک MAD LAB به مدت 10 هفته با این مرکز همکاری می‌کنند. این برنامه ساختاری ساده تا قبل از تامین مالی همانند آنچه که در شکل شماره 22 را دارد.

 

برنامه کلی 10 هفته‌ای تیم‌ها در کنار شتاب دهنده تجهیزات پزشکی MAD LAB دانشگاه ایلینوی 

 

به علاوه این مرکز در پی ایجاد کردن فضایی است که در آن با درک مشکلات و موانع  مسیر نوآوری در 5 مرحله  ایده‌های انتزاعی را به محصولات و مفاهیم ملموس و قابل درک تبدیل شوند تا در نهایت به توسعه بیشتری در فازهای بعدی منجر شوند. 

 

برنامه ارزیابی ایده‌ها توسط شتاب دهنده تجهیزات پزشکی MAD LAB دانشگاه ایلینوی 

 

در میان این 5 مرحله، MAD LAB در راستای حل مشکلات و موانع مسیر نوآوری تیم‌ها از یک روند 4 مرحله‌ای دیگر برای توسعه محصولات استفاده کرده که در بین مراحل فوق قرار می‌گیرند تا با توجه به مرحله‌ای خاصی که یک تیم در آن قرار دارد در یک بازه 10 هفته‌ای یک طرح قابل ارائه در راستای ایده اولیه تیم‌ها به حالت مشهود و قابل درک ارائه شود.

 

مراحل 4 گانه شتاب دهنده تجهیزات پزشکی MAD LAB دانشگاه ایلینوی در جهت رفع موانع و مشکلات استارت آپ‌ها 

دانشکده طراحی دانشگاه ایلینوی

یکی از همکاران مرکز نوآوری دانشگاه ایلینوی دانشکده طراحی این دانشگاه است. دانشجویان در این محیط از تعامل با هیئت علمی این دانشکده، منابع در دسترس تحقیقاتی و محیط پویای شهر شیکاگو بهره‌مند شده و طراحی‌های گرافیکی و صنعتی خود را می‌توانند به رسمیت بشناسند. برنامه درسی این دانشجویان که آموزش مبتنی بر مهارت می‌باشد، به حوزه‌هایی از قبیل طراحی‌های 2بعدی و 3بعدی میان رشته‌ای، توسعه محصول، طراحی رسانه‌های جدید و ... می‌پردازد که درنهایت مجموعه‌ای از پایان‌نامه‌های با سطح بالا را تشکیل خواهد داد. این روند باعث شده است که این دانشکده به عنوان یکی از سرچشمه‌های نوآوری خلاق مرکز نوآوری ایلینوی به حساب بیاید، و از پایان نامه‌ها و ایده‌های آنان در این مرکز استفاده شود.

مرکز نوآوری ایلینوی سازمانی است که عنوان پلی بین کارآفرینان صنعت و محققان دانشگاهی عمل می‌کند و شعار 3 گانه خود را این‌گونه بیان می‌کند:

  • ترکیب کردن ایده‌های غیرمعمول
  • ریسک کردن
  • بزرگ اندیشیدن

و همچنین این مرکز نوآوری رسالت خود را در 3 مسیر زیر به مرحله اجرا درمی‌آورد:

  • هماهنگی (Collaboration): جمع‌آوری ایده‌های رهبران صنعت به همراه تجارب افراد آکادمیک و دانشگاهی در جهت نوآوری و هماهنگی این دو گروه در بخش‌های طراحی، فناوری، محصول، خدمات و کسب و کار مدل‌ها
  • آموزش (Education): وظیفه بین‌رشته‌ای این مرکز نوآوری در بخش آموزش، ترغیب اساتید و دانشجویان به همکاری نزدیک با شرکت‌های همکار با این مرکز نوآوری در جهت تجاری‌سازی محصولات و خدمات ایده‌های تیم‌ها است.
  • مرکز رشد (Incubation): حمایت از فعالیت‌های نوآوری از طریق تسهیلات، توانایی‌های بالقوه و حمایت‌های مالی که به تیم‌ها می‌کند.

   

محیط‌ مرکز نوآوری دانشگاه ایلینوی 

 در طول این مسیر، تیم‌های تحقیقاتی و استارت آپ ها را به 8 طریق زیر راهنمایی و توانمند می‌کند:

  • برنامه‌ریزی
  • طراحی
  • مهندسی
  • آموزش روش‌ها و فرآیندهای نوآوری
  • نوآوری در روش‌های تحقیقاتی
  • نمونه‌سازی دیجیتال و یا طبیعی محصول
  • توسعه محصول
  • عوامل انسانی 

 

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.