آخرین مقالات

قانونی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا در کانادا

قانونی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا در کانادا

دولت کانادا در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا برنامه‌های متعددی را دنبال و قوانین مختلفی را تصویب کرده است. در این گزارش قصد داریم تا عملیات سرمایه‌گذاری‌های پرخطر از مجموعه برنامه - قوانین تصویب شده برای حمایت از کسب و کارهای نوپا را بررسی کنیم.

تاریخچه اقدام

سرمایه‌گذاری‌های پرخطر یکی از منابع کلیدی تأمین بودجه است که معمولاً باید باتجربه فنی و مدیریتی بالا همراه شود تا بتواند باعث ایجاد نوآوری، رشد و اشتغال‌زایی گردد. در ژانویه 2013، دولت کانادا اعلام کرد که استراتژی جامعی به نام برنامه-عملیات سرمایه‌گذاری‌های پرخطر را دنبال خواهد کرد که در آن میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کسب‌وکارهای نوآور افزایش خواهد یافت. 

شرح برنامه

برنامه عملیات سرمایه‌گذاری

  • بیش از 350 میلیون دلار برای راه‌اندازی 4 مؤسسه تأمین مالی خصوصی سرمایه‌گذاری انجام گرفته که در آن با مؤسسات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران مختلف و ایالت‌های علاقه‌مند همکاری می‌شود.
  • بیش از 50 میلیون دلار در طرح‌های مختلف پربازده سرمایه‌گذاری پرخطر سرمایه‌گذاری شده است.
  • منابع بیشتری نیز برای توسعه یک سیستم سرمایه‌گذاری پرخطر و توسعه فرهنگ کارآفرینی قوی در کشور کانادا تخصیص داده شده است. 

با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایالت‌های علاقه‌مند، دولت کانادا چهار مؤسسه سرمایه‌گذاری تأمین بودجه سرمایه‌گذاری‌های پرخطر راه‌اندازی کرده است. این سازمان‌ها اصطلاحاً به مؤسسات تأمین بودجه مشهور هستند، زیرا بودجه جذب می‌کنند و این منابع مالی، بودجه کسب‌وکارهای کوچک را شکل می‌دهد. این مؤسسات سرمایه‌گذاران فعالی هستند که بودجه و منابع مالی استارت‌آپ های فعال و نوآور را تأمین می‌کنند که عبارت‌اند از: 

 

  • مؤسسه شتاب‌دهنده بودجه نورثلیف که 233.5 میلیون دلار سرمایه در اختیار دارد. 156 میلیون دلار آن از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و 38.75 میلیون دلار از طرف دولت و ایالت اونتاریو تأمین‌شده است. این سازمان به دنبال جذب سرمایه‌های بیشتر است تا به سایز 300 میلیون دلار برسد.
  • مؤسسه سرمایه‌گذاری نوآوری تِرالیس که 279 میلیون دلار سرمایه در اختیار دارد که 186 میلیون دلار آن از بخش خصوصی و 46.5 میلیون دلار آن از سمت دولت‌های کانادا و ایالت کِبِک فراهم گردیده است. این بودجه بیشتر برای استارت‌آپ هایی مصرف می‌شود که در بخش علوم زیستی فعالیت می‌کنند. این سازمان به دنبال جذب سرمایه‌های بیشتر است تا به سایز 375 میلیون دلار برسد.
  • مؤسسه تأمین بودجه کینگستون تاکنون 160 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است که 107 میلیون دلار آن از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و 53 میلیون دلار آن از بخش دولتی تأمین گردیده است. این مؤسسه بیشتر روی فرصت‌های کسب‌وکار حوزه انرژی‌های پاک و فناوری انرژی فعالیت می‌کند. فناوری اطلاعات و فناوری‌های ارتباطات، دیگر زمینه‌های این مؤسسه در پذیرش کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط است. این سازمان به دنبال جذب سرمایه‌های بیشتر است تا به سایز 300 میلیون دلار برسد.
  • برنامه بودجه رشد هاربوروِست کانادا، تاکنون 197.2 میلیون دلار سرمایه در اختیار دارد که 131.5 میلیون دلار آن از بخش خصوصی و 65.7 میلیون دلار آن از سوی دولت فراهم گردیده است. این شرکت که توسط شرکت هاربوروست مدیریت می‌شود، بر روی برنامه‌ها و کسب‌وکارهایی سرمایه‌گذاری می‌کند که مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.