آخرین مقالات

طرز تفکر افراد موفق

طرز تفکر افراد موفق

نظرتان در ارتباط با این جملات چیست؟با آنها موافقید یا نه؟

  • امیدوارم که مشکلات کمتری در زندگی داشته باشم
  • امیدوارم کشمکش‌های زیادی در زندگی نداشته باشم
  • امیدوارم فرصت‌هایی که دیگر افراد دارند را داشته باشم

اگر با هر یک از جملات بالا موافقید پس شما همانند یک فرد بسیار موفق فکر نمی‌کنید. افراد موفق سرنخها را می‌یابند اما چه سرنخ‌هایی از افراد موفق می‌توان جمع کرد؟ هر یک از جملات بالارا بررسی می‌کنیم.

  • امیدوارم مشکلات کمتری در زندگی داشته باشم

شما بسیاری از بهترین درس‌های زندگی را از مشکلاتی که در زندگی با آنها مواجه می‌شوید، می‌آموزید. بنابراین به جای آرزوی آسانتر بودن زندگی، سعی کنید خودتان را تقویت کرده و آنچه برای غلبه بر چالش‌های زندگی نیازمندید را یاد بگیرید. تنها راه رشد در زندگی مواجه شدن مستقیم با مشکلات است. 

آرزوی کم شدن مشکلات را فراموش کرده و به جای تمرکز بروی مشکلاتان بر راه‌حل‌ها تمرکز کنید. آهن زمانی‌که با آتش فرآوری می‌شود خالص‌تر می‌شود. هنگامی که می‌آموزید چگونه با چالش‌ها مقابله کنید شما خالص‌تر می‌شوید. 

  • امیدوارم کشمکش‌های زیادی در زندگی نداشته باشم

اگر بخواهیم کسی را معرفی کنیم که واقعا مبارز بوده آن شخص کسی نیست جز هلن کلر. او نابینا و ناشنوا متولد شد اما هیچگاه تسلیم محدودیت‌های فیزیکی خود نشد، برای او در زندگی دو راه بیشتر وجود نداشت: ماجرا جویی و یا مرگ. بگفته‌ی خودش دنیا پر از درد و رنج است و پر از پیروزی و چیرگی بر آن‌ها! اگر کلر توانسته بر مشکلاتش غلبه کند شما نمی‌توانید؟ براندن بورچارد نویسنده‌ی معروف نیویورک تایمز می‌گوید که افراد بسیار موفق شغلشان را طوری انتخاب می‌کنند که آنچه را که نمی‌دانند یاد بگیرند، محدودیت‌های فعلیشان را قبول می‌کنند و در دستورکار خود قرار می‌دهند. احساسات و تفکرات ما شرایط زندگیمان را ایجاد می‌کند. اگر افکار منفی داشته باشید مسلما موفق نخواهید شد. اگر بتوانید همچون کلر روحیه خودتان را حفظ کنید می‌توانید همانند متفکرین فوق‌العاده خوب فکر کنید. آیا می‌توانید انسان موفقی را که در زندگی‌اش مبارزه نکرده نام ببرید؟ مسلما هیچ کس. برای رسیدن به قله کوه می‌بایست از دره‌ها گذر کنید. در زندگی بدون درد، شما چه کسی خواهید بود؟!

  • امیدوارم فرصت‌هایی که دیگر افراد دارند را داشته باشم

دو راه برای ایجاد تغییرات در زندگی وجود دارد یا فرصت‌های جدید را خودتان خلق می‌کنید یا اینکه فرصت‌های جدید بدون تلاش شما وارد زندگی‌ شما شوند. شما روی کدامیک می‌توانید کنترل داشته باشید؟ انسان‌های موفق منتظر ایجاد فرصت نیستند، بلکه خودشان به دنبالش می‌روند و برایشان اهمیتی ندارد که چقدر طول خواهد کشید تا فرصت‌های جدید را کشف کنند. فرصت‌ها در زندگی توسط متفکرین موفق فوق العاده همچون ادیسون ایجاد می‌شود. بدون لامپ برق ما کجا بودیم؟ همه‌ی ما بی اندازه سپاسگذاریم که ادیسون پس از  هزاران شکست تسلیم نشد. تخمین زده شده که پیش از اختراع چراغ برق ادیسون بیش از هزار مرتبه شکست خورده است. چه می شد اگر او دست از تلاش برمی‌داشت؟ هر شکست او را یک گام به موفقیت نزدیکتر کرد. بگفته جیم رون "امید نداشتن ساده‌تر است اما امیدوار بودن بهتر است". نباید تن به شکست دهید. هر چالش در زندگی، تجربه‌ای برای رشد و یادگیری است. اگر هیچ اصطکاکی در زندگیتان وجود ندارد رشد نخواهید کرد. هرآنچه رشد نمی‌کند می‌میرد. آرزوی فرصت نکنید بلکه پیش روید و مهارت‌هایتان را توسعه دهید.

هلن کلر، ادیسون و هزاران فرد موفق همگی با تلاش و بدون توجه به موانعی که پیش‌رویشان بود توانستند دنیا را تغییر دهند. مسلما هریک از ما نیز چنین نیرویی درون خود داریم.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.