آخرین مقالات

ز گهواره تا گور دانش بجوی!

ز گهواره تا گور دانش بجوی!

آنچه من در ارتباط با کسب و کار مشاور املاک دوست دارم این است که هر مورد جدیدی چالش‌هایی را برای یادگیری و رشد دربردارد. این مورد بالاخص در نیویورک خیلی صادق هست جایی که هر ساختمانی روش ویژه خودش را برای فروش دارد.  نکته‌ای که در مورد هر کسب و کاری که در آن فعالیت می‌کنید پیشرفت و یادگیری روزمره است. موقعیت مهم نیست همیشه فرصت یادگیری وجود دارد. خودآموزی عادتی است که باید آن را پرورش دهید چون بهره‌وری شما را بهبود می‌دهد و سطح کارتان را بالا می‌برد. تعهد به یادگیری مداوم شما را به سمت آینده‌ای بهتر سوق می‌دهد. در ادامه پنج فایده خودآموزی برای کارآفرینان آمده است.

  • در پول و زمانتان صرفه‌جویی می‌شود

برای یک کارآفرین بیست و چهار ساعت زمان کمی است. الزام به خودآموزی، ساعات هفتگی و سرمایه بانکی شما را ذخیره می‌کند.

نمونه: بنیانگذار علی بابا، جک ما هر روز 45 دقیقه در مسیر رفتن به محل کار روی زبان انگلیسی خود کار می‌کند. جک ما اینکار را از 12 سالگی بمدت 9 سال بود که انجام می‌داد. پس از این مدت زبان انگلیسی‌اش تقویت شد و در یکی از مدارس چین دبیر زبان شد. این خودآموزی بی‌شک به کسب و کار 35.7 میلیارد دلاری‌اش کمک شایانی کرده است. این کار ممکن است کمی وقت وسرمایه از شما بگیرد اما در مجموع منجر به صرفه جویی در وقت و هزینه‌های شما خواهد شد چون درکی از دنیا پیدا خواهید کرد. کارآفرینان باهوش این نکته را در ذهن دارند که سرمایه‌گذاری در آموزش هم بصورت کوتاه‌مدت و هم بلندمدت برایشان سودمند است.

  • ایجاد اعتماد بنفس

کارآفرینی یکی از چالش برانگیزترین مشاغل است بخصوص دوام آوردن در جایی مثل نیویورک کار مشکلی است. یکسری موانع همیشه وجود دارد و در صورت عدم اطمینان از تصمیمات کاری احتمال شکست بالاست.

یادگیری مهارت‌های جدید و استفاده از آنها برای حل چالش‌ها اعتماد بنفس کارآفرینان را تقویت می‌کند. ثابت شده که ارتباطی قوی بین اعتماد بنفس و آموزش وجود دارد. 

  • ایجاد فرصت‌های جدید

یکی از چالش‌برانگیزترین و الهام‌بخشترین پروژه‌های من نصب پنل‌های خورشیدی بروی آپارتمان‌های آتلیه بود. در مسیر اجرای این پروژه نکات زیادی پیرامون خورشید و انرژی‌های نو فراگرفتم. درحالیکه برای تکمیل و تصحیح این پنل‌ها بعنوان یک جز مدرن و سودمند ساختمان بودم، درگیر طراحی آنها نیز شدم. با گرفتن آن پروژه و یادگیری در ارتباط با آینده‌ی خورشید برای من هم به لحاظ شخصی و هم حرفه‌ای فرصت‌های زیادی را ایجاد نمود.  هرچند دوره‌ی زمانی که ایده اجرا شد طولانی‌تر از زمان موردنظرم بود و با جرات می‌توانم بگویم که یکی از ارزشمندترین پروژه‌هایی بود که تا به حال انجام دادم. امروز من قادر به صحبت و نوشتن در رابطه با انرژی‌های پایدار هستم. به عنوان یک کارآفرین فرصت‌ها و کسب و کارهای جدیدی که از یادگیری بدست می‌آیند قابل پیش‌بینی نیستند.‌ 

  • سرزنده و شادتر خواهید شد

من مشاوراملاک بالاخص مشاوراملاک نیویورک را دوست دارم چون تغییراتی در من ایجاد کرد. من همواره وقایع و تغییرات بازار را تحت نظر داشتم، دلیل این امر این بود که مدام همسایه‌ها، محیط و سلیقه مشتری‌هایم تکامل می‌یافت. اگر یادگیری و مطالعه را متوقف می‌کردم آسیب می‌خوردم چون افرادی بدنبال شکست دادن من هستند. سرمایه‌گذاری روی خودآموزی منجر به تقویت فکر و نگرش و مهارت‌ها و قدرت سازگاری‌تان می‌شود. یادگیری مداوم شما را شادتر می‌کند. حتی آمیب (موجودات ریز) هم وقتی از یک موجود چندین و چند بار ضربه بخورد خسته و ناکام می‌شود!

یادگیری مداوم و تقویت مهارت‌ها احتمال وقوع بیما‌ری‌هایی مانند آلزایمر را از کاهش می‌دهد. بعبارتی ذهن فعال شما را شاد نگه می‌دارد.

  • ذهنتان کسب و کارتان را بهبود می‌دهد

یک اصطلاح رایج بین ریش‌سفیدان هست که میگوید" تنوع، ادویه‌ی زندگی است". کارآفرینی می‌تواند کار یکنواختی باشد. این فعالیت بخاطر مسئولیت مداوم و پرمشغلگی خیلی ساده منجر به خودشیفتگی شده و نقطه‌ی آغازی برای ازخود راضی‌شدن شماست. نتیجتا نقاط ضعفتان زیاد شده و در مقابل رقیبان‌تان آسیب‌پذیر می‌شوید.

به همین دلیل خودآموزی از اهمیت بالایی برخوردار است. کشف ایده‌هایی که به کسب و کار شما مرتبط نیستند خلاقیت‌تان را آزاد کرده و چشم اندازی در ارتباط با کسب و کار به شما می‌دهد که با هیچ فعالیت دیگری قابل جایگزینی نیست.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.