آخرین مقالات

رویداد اینوویت نیگارا برای حمایت از کسب و کارهای نوپا

رویداد اینوویت نیگارا برای حمایت از کسب و کارهای نوپا

دولت کانادا در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا برنامه‌های متعددی را دنبال می‌کند. در این گزارش قصد داریم تا برنامه اینوویت نیاگارا را بررسی کنیم.

این برنامه به‌عنوان یکی از اعضای شبکه کارآفرینان اونتاریو، شبکه‌ای از سازمان‌های غیرانتفاعی ایالتی کاناداست که خدمات و برنامه‌های کمک به رشد و موفقیت کارآفرینان ارائه می‌کند. این شبکه، با ارائه برنامه‌های خانگی، منابع و شبکه‌های ضروری، به افراد نوآور کمک می‌کند نوآوری‌های خود را وارد بازار کنند. 

این برنامه همکاری، شبکه‌سازی، تولید نمونه‌های اولیه و توسعه کسب‌وکار را برای کارآفرینان تسهیل می‌کند. خدماتی که اینوویت نیاگارا ارائه می‌کند عبارت است از: 

  • خدمات مشاوره‌ای در حوزه کسب‌وکار
  • دوره‌های آموزش کارآفرینی
  • رویدادهای شبکه‌سازی کسب‌وکار و صنعتی
  • ایجاد فرصت‌های همکاری دانشگاه و صنعت
  • تهیه ابزارها و منابع موردنیاز کارآفرینان

تاریخچه برنامه

این برنامه از ژوئن سال 2011 که راه‌اندازی شده است تا دسامبر 2014، بیش از 5300 ساعت خدمات مشاوره‌ای به 380 مشتری ارائه کرده است و بیش از 2.8 میلیون دلار ارزش برای کسب‌وکارها خلق کرده است. حدود 90 جلسه یادگیری و شبکه‌سازی برای بیش از 3300 شرکت‌کننده برگزار کرده است، 27 کسب‌وکار را تحت حمایت قرار داده و 20.3 میلیون دلار سرمایه برای کسب‌وکارها جذب کرده است. درنتیجه این اقدامات، 200 ظرفیت شغلی جدید ایجادشده است. 

مدل برنامه

خدمات اینوویت نیاگارا در سه دسته کلی قرار می‌گیرند:

الف. خدمات مشاوره‌ای: خدمات مشاوره‌ای متخصصان و برنامه‌های منتورشیپ در دسترس کارآفرینان قرار می‌گیرد: 

  • برنامه‌های دانشگاه-صنعت: این برنامه‌ها همکاری بخش بازار با محققان را تقویت کرده و فرصت‌هایی ایجاد می‌کند که ارتباط بهتری ایجاد شود.
  • سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی: سرمایه‌های مراحل اولیه در موفقیت یک کسب‌وکار بسیار حیاتی است. اینوویت نیاگارا می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند که برنامه‌های مالی و فرصت‌های جذب سرمایه در دسترس را شناسایی کنند.
  • دسترسی به خدمات هوش اقتصادی: کارآفرینان برای شناخت بازار و تحقیق بازار از این خدمات برخوردار می‌گردند.

ب. برنامه‌های آموزشی: کارآفرینان باتجربه اول، محققان و باتجربه‌های حوزه کسب‌وکار همگی از برنامه‌های آموزشی کارآفرینی می‌توانند به‌صورت رایگان یا با هزینه کم برخوردار شوند که مثال‌هایی از این برنامه‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • سری یادگیری در ناهار: برنامه سمیناری است برای کارآفرینان و مالکان کسب‌وکار که در آن مهارت‌های متنوع و دانش‌هایی که برای موفقیت در بازار مدرن نیاز است، آموزش داده می‌شود. هر سمینار به مدت 1 ساعت و ربع برگزار می‌شود و شامل مراسم صرف ناهار است که باعث آسان‌تر شدن برنامه‌ریزی شرکت‌کنندگان می‌شود. شرکت‌کنندگان جنبه‌های مختلفی از کسب‌وکار را می‌آموزند که باعث ارتقای کسب‌وکار آن‌ها می‌گردد. میزبان هر سمینار، یک متخصص از صنایع گوناگون است که می‌تواند از مشاوران کسب‌وکار تا متخصصان شبکه‌سازی را در برگیرد. بینش حاصل‌شده از تجربیات متخصصان زمینه‌های مختلف کسب‌وکار، منبع بسیار باارزشی است برای کارآفرینانی که می‌خواهند کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنند. 
  • آموزش SEO: با حرکت دنیای کسب‌وکار به سمت مدل‌های کسب‌وکار الکترونیک، شرکت‌هایی که نمی‌توانند به‌صورت مؤثر از کسب‌وکاری الکترونیکی استفاده کنند، از رقبای خود عقب می‌افتند. به همین دلیل، اینوویت نیاگارا باهدف آموزش کارآفرینان برای به کار بردن مدل‌های الکترونیکی کسب کار اثربخش، جلساتی برگزار می‌نماید. در این جلسات، چرخه کامل شروع و حفظ یک کسب‌وکار الکترونیکی آموزش داده می‌شود. ازجمله مهم‌ترین مسائل پوشش داده‌شده در این جلسات، طراحی وب‌سایت و نحوه به‌کاربردن آن، تبلیغ از طریق شبکه‌های اجتماعی، استفاده از ابزار تحلیل داده گوگل، بهینه‌سازی موتور جستجو را می‌توان نام برد.
  • آموزش کارآفرینی: مرکز اینوویت نیاگارا  متعهد است که دوره آموزش کارآفرینی برای کسب‌وکارهای محلی، کارآفرینان و افراد مختلف برگزار کند. این مرکز اجازه می‌دهد شرکت‌کنندگان بخش‌های مختلف شبکه به منابع و حمایت‌های لازم دست پیدا کنند. تمرکز برنامه کارآفرینی روی مباحث مختلفی از عادت‌ها و استانداردهای حوزه کسب‌وکار است. کارگاه‌های عملی به مدت 1 سال توسط مدرسانی باتجربه برگزار می‌شود و مباحثی همچون نحوه پیشنهاد ارزش، طراحی مدل کسب‌وکار، مبانی مدیریت مالی، استراتژی‌های بازاریابی و روابط عمومی، فرآیند فروش‌های شرکت‌به‌شرکت و نحوه جذب سرمایه تحت پوشش قرار می‌گیرد. ابزار، خدمات منتورشیپ و بازخورد مداوم به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

پ. رویدادها و شبکه‌سازی‌ها: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکار، ملاقات با کارآفرین‌های مشابه، محققان، دانش آموزان و مدیران کسب‌وکار موفق است. به همین منظور اینوویت نیاگارا  به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند که با سایر افراد مرتبط شوند، قراردادهای تجاری ببندند و تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنند. رویدادها و همایش‌های مختلفی در این مؤسسه برگزار می‌شود که فرصتی برای شبکه‌سازی و آموزش و یادگیری بیشتر است. 

مراکز رشد موجود در شبکه اینوویت نیاگارا 

این مؤسسه شماری از مراکز رشد را تحت حمایت خود قرار داده است. امکان ارسال درخواست برای این مراکز رشد به‌صورت رایگان وجود دارد: 

الف.بیولینک:

  • هدف این مرکز رشد، کمک به تبدیل فرصت‌های تحقیقاتی به فرصت‌های بادوام کسب‌وکار است.
  • شیوه کار این مرکز رشد، کمک به دانش آموزان و محققان و ارتباط دادن آن‌ها به شرکت‌های بخش خصوصی برای همکاری و تجاری‌سازی ایده‌های آن‌هاست.
  • امکاناتی که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد عبارت‌اند از: فضا برای آزمایش و فضای دفتر، وام‌های قابل‌انعطاف، استفاده از امکانات مختلف اداری و آزمایشگاهی (به‌صورت مشترک)، آموزش و مشاوره‌های کسب‌وکار و فرصت‌های شبکه‌سازی.

ب. The Generator at One: این برنامه یک استودیوی تولید رسانه (فیلم، موسیقی و ...) است که بهترین و راحت‌ترین و ارزان‌ترین خدمات رسانه‌ای در کانادا و شرق آمریکا را ارائه می‌دهد.

 

پ.آی هاب: این مرکز شتاب‌دهنده فعال در حوزه فناوری آموزش، 10 استارت‌آپ را تحت حمایت خود قرار داده و در آن ایده‌ها، بحث‌ها و خلاقیت در بین محققان، دانش آموزان و شرکت‌های فناوری به اشتراک گذاشته می‌شود.

1 پاسخ بهرویداد اینوویت نیگارا برای حمایت از کسب و کارهای نوپا

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.