آخرین مقالات

حقایقی در رابطه با مدیران

حقایقی در رابطه با مدیران

مدیریت و مدیران بحث رایج این روزهاست. بنابراین مدیریت واقعی چیست؟ براساس تعریف ویکی پدیا، مدیریت شامل دو ناحیه‌ی پژوهشی ودیگری مهارت عملی می‌باشد که مهارت عملی شامل مهارت انفرادی یا سازمانی برای راهنمایی و رهبری سایر افراد، تیم‌ها و یا کل سازمان می‌باشد.

من می‌خواهم در مورد برخی تصورات غلط راجع به مدیریت صحبت کنم.

۱. اینکه شما باید یک رهبر بدنیا بیایید. واقعیت این است که اگر‌چه افرادی هستند که بنظر می‌آید مدیریت در ذاتشان هست و ویژگی‌های مدیران را دارند اما برای همه امکان یادگیری مدیریت وجود دارد تا بتوانند یک مدیر عالی باشند.

۲. فقط مدیران فوق‌العاده مثل مدیرعامل و سطح‌های بالا نیاز به مهارت‌ها مدیریتی قوی دارند. واقعیت این است که هرکسی می‌تواند مهارت‌های مدیریتی‌اش را توسعه دهد. مهارت‌هایی که شامل نحوه خوب کار‌کردن با دیگران، داشتن ارتباط موثر، نوآور‌بودن و ریسک‌کردن می‌شود. این‌ها به شما در رسیدن به اهداف شخصی و حرفه‌ای‌تان کمک می‌کنند.

بهترین مدیران کسانی هستند که  مانند یک رهبر در تیمشان انگیزه ایجاد می‌کنند. آنها مشتاق بوده و چیزی را که از دیگران انتظار دارند خودشان هم انجام می‌دهند.

به گفته جون وودنت قدرتمند‌ترین ابزار رهبری که شما در دست دارید خودتان هستید.

مدیران قوی با کار پا به پای همراه با هم‌تیمی‌های خودشان زمانی را برای یادگیری مهارت‌های منحصر بفرد از اعضای تیم اختصاص داده در زمان نیاز از این مهارت‌ها به بهترین شکل استفاده می‌کنند.

این به اعضای تیم اجازه می‌دهد که نه تنها از کار لذت ببرند و در کاری که انجام می‌دهند ماهر باشند بلکه بزرگترین فایده‌اش به شرکت می‌رسد.

مدیران خوب، ایده‌ها و فرصت‌های جدید را با آغوش باز می‌پذیرند. آنها دید درستی راجع به جایگاه فعلی و مسیر پیشرفت تیم و سازمانشان دارند و دائما نظر خود را تغییر نمی‌دهند. از آفرینش چیزهایی که اطرافشان هست لذت می‌برند و ایده‌های خوبی که پذیرای دیدگاهشان است می‌پذیرند. فرصت‌هایی را برای درخشیدن اعضای تیم با محول کردن وظایف و مسئولیت‌ها به آنها فراهم می‌کنند و به اعضای تیم در استفاده از  مهارت‌ها و توانایی‌هایشان برای رسیدن به موفقیت شغلی اعتماد دارند.

طبق گفته جان کوئینسی آدامز اگر کارهای شما منجر به القای بیشتر حس یادگیری، تخیل و تلاش بیشتر به دیگران می‌شود پس شما یک مدیر هستید. 

با دادن انگیزه و اختیار به آن‌ها باعث می‌شویم بتوانند کاری بیشتر ازآنچه تصور می‌کنند را انجام دهند.

نتیجه نهایی رهبری این مسیر بسیار بزرگ است و اینکه هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد. این تاکتیک‌ها را بکار بگیرید و توانمندی‌های مدیریتی خود را افزایش دهید.

به گفته جان ماکسول، مدیران نه بخاطر قدرتشان بلکه بخاطر تواناییشان در قدرت دادن به دیگران بزرگ می‌شوند.

منبع: entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.