آخرین مقالات

اگر به دنبال کسب موفقیت هستید منابع ذهنی خود را تلف نکنید

اگر به دنبال کسب موفقیت هستید منابع ذهنی خود را تلف نکنید

پربارترین زمان روز لزوما صبح زود نیست. کار پربهره شما ربطی به عادات و تشریفات روزانه شما ندارد. حقیقت این است که موفقیت اندکی با سودمندی در ارتباط است. بهره‌وری به ‌معنای بازده و خروجی شماست، بهره‌وری برای یک عده به معنای کار بیشتر است درحالیکه عده زیادی اصلا به موضوع بهره‌وری اهمیت نمی‌دهند.

اگر خلاق بودن برایتان مهم است شاید جالب باشد بدانید که هنگام خستگی نوآورتر هستید.

حقیقت این است که ما همه با هم متفاوتیم ولی اگر به ندای درونتان گوش فرادهید کار درست را انجام خواهید داد. متاسفانه بسیاری از شما زمان زیادی را برای انجام کارهای بیهوده آنلاین صرف می‌کنید، حواس خودتان را پرت کرده و به ندای درونتان گوش نمی‌دهید. حتی انسان غارنشین هم اینها را فهمیده بود که با طلوع خورشید بیدار شود هنگام گرسنگی غذا بخورد و در زمان خستگی بخوابد. همه چیز با همین روال برای انسان به خوبی پیش می‌رفت تا زمانیکه وارد عصر مدرن شد.

تنها چیزی که انسان مدرن را از غارنشین متمایز می‌کند ناحیه کورتکس مغز است. اتلاف منابع ذهنی کار وحشتناکی است. خودتان را تلف نکنید. زمانی که به کسب و کار می‌توان پرداخت را صرف فکرهای بیهوده مثل چه زمانی بیدار شوم؟ چگونه صبحانه میل کنم؟ چگونه استحمام کنم و چیزهایی از این قبیل نکنید. شما یک کارآفرین هستید، پس خیلی منطقی یک گام به عقب برگردید و به این موضوع فکر کنید. تنها زمانی که برایتان مهم است زمانی است که واقعا کار می‌کنید. و تنها عادات مهم هم عادات کاری شماست. پنج سوال وجود دارد که در صورتیکه می‌خواهید به موفقیت دست پیدا کنید باید از خودتان بپرسید.

چه مشکلی از مشتری را حل می‌کنید؟

اینکه چقدر به کارتان علاقه‌مند هستید مهم نیست، اگر مشکل بزرگی از مشتری را با این محصول مدنظرتان رفع نکنید کارآفرینی شما ثمری نخواهد داشت.

راه‌حل و پیشنهاد ارزشمندتان چیست؟

اگر محصولتان ارزش بالاتری نسبت به رقبا ندارد پس صرفا یک تولیدکننده‌اید و باید درگیر جنگ قیمتی برای ادامه رقابت شوید. موقعیت جالبی نیست!

راهکارتان برای موفقیت و حفظ مشتری چیست؟

بهترین راه‌حل نیز همیشه برنده نیست. بایستی همیشه برنامه‌ای برای پیشروی به سمت مشتریان بالقوه داشته باشید. در کسب و کارتان پیروز باشید و مشتری‌ها را خوشحال کنید. موانع را کنار بزنید چرا که رقابت در کسب و کار زیاد است.

چگونه می‌خواهید سهام بازار را بدست بیاورید؟

شما همواره درحال گرفتن یک بازار، توسعه‌ی بازارکلی و یا گرفتن سهم بازار از دیگران هستید. به هرحال نیازمند سرمایه و استراتژی برای آن هستید. از دست دادن سهم بازار هزینه‌بر و باز پس گرفتنش پرهزینه‌تر است. 

برای رشد کسب و کارتان چه برنامه‌ای دارید؟

این مورد جایی است که بیشتر کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک با مشکل مواجه می‌شوند. شما باید برنامه‌ی روشنی با مفروضات معقول برای سرمایه‌گذاری برای کسب و کارتان ضمن رشد آن داشته باشید، در غیر این‌صورت منابع مالی‌تان هدر رفته و تما می‌شود و همین مورد دلیل شکست بسیاری از کسب و کارهاست.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.