آخرین مقالات

استرس مدوام مانعی برای موفقیت یک کارآفرین

استرس مدوام مانعی برای موفقیت یک کارآفرین

استرس بیش از آنکه شادی را از شما می‌گیرد اثرات مخرب دیگری نیز دارد. احساس ترس مداوم منجر به تغییرات ظاهری و اختلال در خواب می‌شود. این استرس اگر در بلند مدت ادامه داشته باشد اختلالاتی در بهره هوشی فرد ایجاد می‌کند هرچند افراد خیلی دیر متوجه این موضوع می‌شوند. به همین دلیل اگر دوست دارید که کارآفرین موفقی شوید در اولین قدم باید چگونگی حفظ آرامش را یاد بگیرید. بسیاری از ما تجربه‌ی مواجه شدن با افرادی که به کم‌خوابی و در معرض استرس زیاد بودن خود افتخار می‌کنند را داشته‌ایم، حتی خود من هم از جمله این افراد بودم. ولی آیا اینکه روزانه با میزان استرس بالایی مواجه شویم اصولا نشان از بهره‌وری و کارایی بالای ماست؟

اینجا دقیقا جایی است که بسیاری از ما اشتباه می‌کنیم. درستش این است که شغل کارآفرینی بیش از شغل‌های معمولی استرس زاست. دلیل اصلی این امر این است که کارآفرین رهبر یک کسب و کار و تیم است. شما تنها رویاهایتان را دنبال نمی‌کنید بلکه دیگران را هم متقاعد می‌کنید که همراه با شما آن‌ها را دنبال کنند. در ادامه سه تغییری که استرس روی عملکرد شما دارد را بررسی می‌کنیم:

  • شما چیزهایی را فراموش خواهید کرد

درحالیکه افزایش آدرنالین منجر به افزایش سرعت ذهنی و انجام سریع عملکرد آن می‌شود اما استرس در طولانی مدت به حافظه شما آسیب خواهد رساند. بدین معنا که شاید تصور کنید که سریعتر فکر می‌کنید اما نکات مهم را راحتتر فراموش خواهید کرد و تصمیمات ضعیفی خواهید گرفت. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که اثرات ناشی از استرس روی حافظه می‌توانند دائمی باشند.

  • روزهای بیشتری مریض خواهید بود

فکر کنید که یک ساعت استراحت برای پیاده‌روی پس از صرف غذا زمان زیادی خارج از برنامه شماست؟ نظرتان در ارتباط با کاهش عملکردتان به نصف به دلیل سرماخوردگی چیست؟

مشخص است که استرس بدنتان را برای مبارزه با آن بیماری ضعیف خواهد کرد. اگر این احساس استرس برای مدت طولانی ادامه داشته باشد بدنتان بیشتر مستعد بیماری است و بیماری‌تان هم به سختی درمان خواهد شد. فعالیت بدنی می‌تواند در کاهش استرستان کمک فراوانی داشته باشد.

  • مستعد پرخاش خواهید شد

بعنوان یک کارآفرین شما متوجه اهیمت حفظ آرامشتان هستید. مهم نیست چه رخ خواهد داد. در طول یک هفته ممکن است شما با انتقاد یک سرمایه‌گذار مواجه شوید و یا یکی از شریکان با یک تصمیم مهم مخالفت کند. اما بدترین کاری که شما ممکن است انجام دهید پرخاش است. اگر همیشه سطحی از استرس را داشته باشید به مرور کنترل خودتان را از دست خواهید داد و ثبات عاطفی نخواهید داشت، تا جایی که روزی خودتان را در وضعیتی خواهید یافت که در ساده‌ترین شرایط برانگیخته می‌شوید. هیچ کس انتظار این را ندارد که یک کارآفرین کاملا آرام باشد چون مسیر سختی را انتخاب کرده است. نه بدین معنا که بخودتان سختی دهید بلکه راهی برای مبارزه با استرستان و چگونگی بازیابی آرامش ذهنی خود طی یک هفته یا ماه کاری سخت بیابید. آگاهی از اینکه چگونه خودتان را آرام کنید کلید کار است. موفقیت در کسب و کار یک پروژه طولانی مدت است و نمی‌توانید از خودتان انتظار کار با تمام قوا در هر زمانی را داشته باشید.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.