آخرین مقالات

CABI راه‌کار کانادایی برای بهبود فضای کسب و کار

CABI راه‌کار کانادایی برای بهبود فضای کسب و کار

برنامه CABI

دولت کانادا در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا برنامه‌های متعددی را دنبال می‌کند. در این گزارش قصد داریم تا برنامه کابی و شتاب‌دهنده نوآوری کانسیرج را بررسی کنیم.

مرکز شتاب‌دهنده و رشد دهنده کسب‌وکار کانادا یا به‌اختصار CABI، یک برنامه مشترک ملی بین مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و دولت کانادا با هدف افزایش نوآوری از طریق رشد کسب‌وکارها است. مأموریت این مرکز، بهبود عملکرد مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌های کانادا می‌باشد. در کنار این مأموریت، این برنامه دانش و مهارت متخصصان را افزایش می‌دهد و فهم بهتری از نقش شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد در توسعه اقتصادی کانادا در عموم مردم ایجاد می‌کند. مأموریت‌های این برنامه عبارت‌اند از:

  • تهیه منابع لازم برای اعضای CABI برای توسعه و تولید مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها
  • به اشتراک‌گذاری و منتقل کردن توسعه‌های موفق
  • افزایش آگاهی و حمایت آموزش طراحی مرکز رشد و شتاب‌دهنده

تاکنون، این برنامه اقداماتی به شرح زیر داشته است: 

  • اعتباربخشی: CABI استاندارد ملی برای مراکز رشد کسب‌وکار و شتاب‌دهنده‌ها طراحی کرده است که بهترین تکنیک‌ها و شیوه‌های انجام کارها در جهان را در خود دارد. مراکزی که این استاندارد را در فعالیت‌هایشان به کار می‌برند، از اعتبار بیشتری برخوردار می‌باشند.
  • صدور گواهینامه: CABI با مشارکت برنامه ویزا، کارآفرینان مهاجری که قصد ورود به کانادا تحت برنامه استارت‌آپ ویزا را دارند می‌توانند برای دریافت گواهینامه استارت‌آپ به این مرکز مراجعه کنند.
  • همکاری‌ها: CABI مشارکت‌های استراتژیکی در سطح کشور و سطح بین‌المللی ایجاد می‌کند که به اعضا نفع می‌رساند. بسیاری از این همکاری‌ها بین بخش خصوصی و بخش دولتی بوده است.
  • آموزش: از طریق مشارکت، CABI خدمات ویژه آموزش، کنفرانس، سمینار وکارگاه ارائه می‌کند تا از توسعه، طراحی و عملیات‌های شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد کانادا حمایت کنند.
  • مشاوره: CABI خدمات حمایتی حرفه‌ای و ابزارهای کاربردی در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد.

شتاب‌دهنده نوآوری کانسیِرج

نوآوری کانسیِرج یک مرکز ارائه حمایت‌های مالی، خدمات تخصصی و امکانات برای کسب‌وکارهای کوچک و با ابعاد کوچک و متوسط در کشور کانادا است که خدمات مشاوره تخصصی خود را به‌صورت رایگان ارائه می‌کند. کانسیرج از همکاری مرکزِ تحقیقات ملی کانادا - برنامه مشارکت تحقیقات صنعتی با دولت به وجود آمده است. 

خدماتی که کانسیرج ارائه می‌کند به شرح زیر است: 

  • تیمی از مشاوران حوزه نوآوری که در نقاط مختلف کشور کانادا حضور دارند و از شبکه گسترده خود، تجربه و دانش خود از صنعت استفاده می‌کنند تا کارآفرینان را در حوزه نوآوری هدایت نمایند.
  • دسترسی به خدمات و برنامه‌های قابل‌دسترس در حوزه نوآوری مانند حمایت مالی.
  • هدایت ویژه کارآفرینان برای دسترسی به منابعی که مختص نیازهای صنعت خودشان است.
  • ارجاع مستقیم کارآفرینان به برنامه‌های مرتبطی که با کانسیرج همکاری دارند.

 تاریخچه برنامه

عملکرد خوب کسب‌وکارهای کوچک و متوسط کانادا، جهت دهنده افزایش بهره‌وری، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی می‌باشد؛ بنابراین آینده کانادا به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط آن وابسته است. کمک به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، باعث افزایش قدرت ملت کانادا می‌شود. برنامه کانسیرج دولت کانادا، در واکنش به مقاله جنکینز در رابطه با نوآوری در کانادا، به‌منظور تسهیل دسترسی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به برنامه‌ها، خدمات و منابع مالی راه‌اندازی شد تا به آن‌ها کمک کند که رشد کرده و فعالیت‌های نوآورانه خود را افزایش دهند. 

مدل برنامه

کانسیرج خدمات و حمایت‌های ویژه‌ای برای استارتاپ‌ها فراهم می‌نماید تا بتوانند به منابع دولتی دسترسی پیدا کنند. منابع مالی بر اساس ارزیابی نیازهای کارآفرینان شناسایی می‌شوند. بااین‌حال، کانسریج به‌طور مستقیم در کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط سرمایه‌گذاری نمی‌کند، بلکه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را به برنامه‌هایی مرتبط می‌کند که حمایت‌های مالی بر اساس نیازمندی‌های آنها انجام می‌دهند. 

نحوه عملکرد برنامه

 

فرآیند اصلی در این شتاب‌دهنده به این صورت است که کارآفرینان با کانسریج تماس می‌گیرند و یک مشاور نوآوری برای آن‌ها فرستاده‌شده و با آن‌ها کار می‌کند. به‌این‌ترتیب او از نیازهای کسب‌وکار کارآفرین آگاهی پیدا می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که کارآفرین در اختیار مشاور نوآوری قرار می‌دهد، وی کارآفرین را به سمت برنامه‌هایی سوق می‌دهد که بیشترین حمایت را از توسعه محصولات او (خدمات و یا بازارهای او) صورت می‌دهند. کانسیرج از طریق تضمین اینکه درخواست کارآفرین به سمت سازمان مناسبی رفته است، امکان عقد قرارداد با همکاران را تسهیل می‌کند. به‌این‌ترتیب نیازمندی‌های کسب‌وکاری شما توسط سازمان‌ها بهتر دریافت می‌شود. 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.