آخرین مقالات

معرفی شتاب‌دهنده آنجل‌پد

معرفی شتاب‌دهنده آنجل‌پد

در این مقاله قصد داریم تا آنجل‌پد یکی از بزرگترین شتاب‌دهنده‌های کشور ایالات متحده را معرفی کنیم.

تاریخچه‌ی برنامه و حوزه‌ی آن

این شتاب‌دهنده در سال 2010 توسط کارمند سابق گوگل توماس کورته برای کمک به رشد استارت‌آپهای حوزه وب و آی‌تی تأسیس شد. این شتاب‌دهنده طی 5 سال فعالیت خود، 250 میلیون دلار بودجه تهیه کرده و کسب‌وکارهای خروجی باارزشی بالغ‌بر 800 میلیون دلار به وجود آورده است. 

 ازجمله شاخص‌ترین شرکت‌های خارج‌شده از این شتاب‌دهنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Mopub (توسط توییتر خریداری شد)
  • Adku (توسط Groupon خریداری شد)
  • Astrid and Blik (توسط یاهو خریداری شد)
  • Spotestter (توسط اپل خریداری شد)

 

محیط آنجلپد

تعریف برنامه

فرایند گرفتن ایده و فیلتر کردن آن‌ها به این شکل است که ابتدا هر یک از متقاضیان ویدئویی 2 دقیقه‌ای به همراه گزارشی از کسب‌وکار خود به آنجل پد ارائه می‌دهند (تعداد متقاضیان در این مرحله حدود 2000 نفر است). زمان شروع فرایند دریافت رزومه‌ها اول پاییز بوده و تا پایان آن ادامه دارد (متقاضی در سال تنها یک‌بار می‌توانند رزومه خود را ارسال کنند) البته پس‌ازاین ددلاین هم پلتفرم دریافت رزومه بسته نشده و افراد متقاضی می‌توانند رزومه خود را ارسال کنند ولی اولویت با گروه‌هایی است که قبل از پایان وقت تعیین‌شده در پلتفرم ثبت‌نام کرده باشند.

جامعه‌ی هدف

جامعه هدف این شتاب‌دهنده تمامی کسب‌وکارها بوده و محدودیتی در پذیرش ایده ندارند.

معیارهای ارزیابی برنامه

معیارهای ارزیابی طرح در این شتاب‌دهنده علاوه بر بررسی محصول، استراتژی شرکت و میزان نوآوری و توانمندی اعضای گروه نیز است. تحصیلات مرتبط اعضا، میزان توانمندی در ارائه و روحیه کارآفرینی و تلاش ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های مدنظر کارشناسان آنجل‌پد است.

نحوه‌ی ترویج و تبلیغات برنامه

تبلیغات برنامه آنجل‌پد عموماً از طریق وب‌سایت این شتاب‌دهنده و همچنین شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و ... است.

در مرحله بعدی بین 100 تا 200 گروه از متقاضیان اولیه انتخاب‌شده و طی مدت دو تا سه ماه با هر یک از کسب‌وکارهای متقاضی، مصاحبه‌ای 25 دقیقه‌ای انجام می‌شود. درنهایت 10 الی 20 گروه منتخب از بین متقاضیانِ مرحله دوم، وارد فاز منتورشیپ که 10 تا 12 هفته به طول می‌انجامد، می‌شوند.

هر یک از کسب‌وکارهای منتخب 60.000 دلار به ازای 6 تا 7 درصد از کسب‌وکار خود (سهام) از آنجل پد دریافت می‌کنند. پس از پایان برنامه منتورشیپ، برنامه demo day برگزارشده و طی شش هفته استارت‌آپهای منتخب با کمک آنجل پد کسب‌وکار خود را به شرکت‌های متقاضی سرمایه‌گذاری معرفی می‌کنند. 

برنامه‌های آموزشی آنجل پد طی دوره منتورشیپ شامل قسمت‌های مختلفی است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.

برنامه‌ی Monday evenings

در این برنامه مربیان شتاب‌دهنده جلسات پرسش و پاسخی با حضور گروه‌های منتخب برگزار می‌کنند. موضوع این جلسات عموماً در مورد سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار، فروش، بازاریابی و... است. در این جلسات عموماً استارت‌آپها در موضوعات مطرح‌شده به چالش کشیده شده و مربیان سعی می‌کنند با دید انتقادی مسائل مربوط به گروه‌های منتخب را به چالش بکشند.

برنامه‌ی Meet the friends

در این برنامه گروه‌های منتخب با کارآفرینان بزرگ ایالات‌متحده دیدار داشته و از تجربیات ارزشمند بزرگان کسب‌وکار امریکا بهره‌مند می‌شوند.

برنامه‌ی Ying Yang

در این کارگاه‌ها مباحث مربوط به مهارت‌های فردی مانند ارتباطات، زبان بدن، شیوه داستان‌سرایی و... آموزش داده می‌شود.

برنامه‌ی Getting there

دو هفته قبل از برنامه demo day تمامی کارگاه‌های آموزشی متوقف شده و گروه‌ها روی شیوه ارائه خود در روز ملاقات با سرمایه‌گذاران کار می‌کنند. طی این دو هفته مربیان تمامی ایرادات گروه‌ها را به آن‌ها یادآوری کرده تا برای روز ارائه، آمادگی کامل داشته باشند.

برنامه‌ی Demo Day

در این گردهمایی که محل معرفی استارت‌آپها به سرمایه‌گذاران جهت جذب سرمایه است حدود 200 سرمایه‌گذار دعوت می‌شود. صاحبان کسب‌وکارها جهت شرکت در این برنامه باید در سایت آنجل پد ثبت‌نام کرده و کارشناسان شتاب‌دهنده با توجه به میزان اعتبار شرکت، برای هر گروه از استارت‌آپها، حدود 12 سرمایه‌گذار انتخاب می‌کند. گروه‌بندی استارت‌آپها با توجه به صنعتی است که در آن فعالیت می‌کنند. استارت‌آپها باید طی 5 دقیقه طرح خود را برای تمام سرمایه‌گذاران دعوت‌شده ارائه می‌کنند. ارائه استارت‌آپها ساختار خاصی نداشته و گروه باید با خلاقیت، طرح خود را به بهترین شکل ارائه کنند.

 

پس‌ازاین برنامه سرمایه‌گذاران با گروه‌هایی که نظرشان را جلب کرده ارتباط برقرار کرده و در صورت توافق سرمایه‌گذاری روی طرح را آغاز می‌کنند.

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.