آخرین اخبار ها

راهکارهایی که افراد موفق با کمک آنها با افراد بد خلق ارتباط برقرار می‌کنند
۲۶ فروردین ۹۶

راهکارهایی که افراد موفق با کمک آنها با افراد بد خلق ارتباط برقرار می‌کنند

برخورد با افراد مغایر با نظراتمان امری طبیعی است. قاعدتا افرادی وجود دانرد که شما قید ارتباط با آنها را می‌زنید و به هیچ وجه حاضر نیستید با آنها ارتباط برقرار کنید. چگونه باید با افراد مشکل‌دار، مضر و یا کسانی که باب میلمان نیستند همراه شویم؟ یادتان باشد که شما نیز انسان بی‌عیبی نیستید و احساسی که شما نسبت به یکسری افراد دارید ممکن است نسبت به شما در سایر افراد وجود داشته باشد. جدا از اینها ما انسانیم و همگی اشتباه می‌کنیم. دوری از افرادی که باب میلتان نیستند کار سختی نیست اما گاها شما مجبور به کار با افرادی هستید که دوستشان ندارید به نظر سخت می‌رسد اما تنها با رعایت چند نکته می‌توانید ارتباطی مفید با این دسته از افراد داشته باشید. با رعایت همین چند نکته به طرف مقابلتان دیدگاه مفیدی می‌دهید و حتی ممکن است آنها نگرش جدیدی برای دیدن مسائل به سبکی متفاوت به شما بدهند. افراد موفق به خوبی می‌دانند که اگر همکارشان را محدود کنند بالواقع خودشان را محدود کرده‌اند. یازده تکنیکی که در ادامه آمده به شما در تقویت ارتباطتان حتی با افراد مشکل‌دار کمک می‌کند.

  • دوست نداشتنی بودن بعضی افراد را برای خودتان بپذیرید 

واقعیت این است که هرکسی را که ملاقات می‌کنیم لازم نیست دوست داشته باشیم. اولین گام در برخورد با افراد بداخلاق این است که بدانید قرار نیست با چنین افرادی همراه شوید. دوست نداشتن این افراد شما را فرد بدی نخواهد کرد. اما باید راهکاری را برای کار کردن و همراهی با یکدیگر بیابیم. باید با افراد تعامل کنید بدون اینکه راجع به خوب و یا بد بودنشان قضاوتی داشته باشید. چنین مهارتی احساسی قوی در شما ایجاد خواهد کرد که روابط مشکل را حذف می‌کند. 

  • متوجه احساساتتان باشید

سر و کار داشتن با افرادی که روحتان را فرسوده می‌کنند اثرات منفی بر شما خواهد گذاشت. یک شخص مشکل‌دار ممکن است روز شما را به کلی خراب کند، البته این امر تنها در صورتی که خودتان به او چنین فرصتی را بدهید امکان‌پذیر است. به یاد داشته باشید که تنها خودتان هستید که بر احساستان تسلط دارید. به چنین شخصیت‌هایی اجازه‌ی تاثیر بر ذهنیت خود را ندهید. البته این به معنای بی اعتنایی به چنین افرادی نیست. اگر شخصی شما را ناراحت کرد این احساس را کاملا درک و سعی در از بین بردنش کنید و به یاد داشته باشید که گاهی فقط باید لبخند زده و سری تکان داده و خودتان را درگیر نکنید.

  • ملاحظه طبیعت افراد را بکنید

بی‌تفاوت بودن را تمرین کنید در واقع با بی‌تفاوت بودن می‌توانید رفتاری مودبانه در برابر این افراد داشته باشید. البته این به معنای موافقت با چنین فرادی و یا همراهی با صحبت‌هایشان نیست. همیشه باید سطحی از ادب را در ارتباط با این افراد حفظ کنید. در ارتباط با موضوع جدی باشید اما با شخص ملایم رفتار کنید بدین معنا که به جای حمله به شخصیت روی موضوع متمرکز شوید. اگر چنین کاری را یاد بگیرید همیشه مثبت و حرفه‌ای خواهید بود و در همه‌ی موقعیت‌ها دست بالا را خواهید داشت.

  • غیرمنطقی نباشید

پاسخ هیجانی به افراد مشکل‌دار بالاخص در برخورد با رفتارهای مسخره و خسته‌کننده کار سختی نیست، اما اگر شماهم به درگیری‌ها دامن بزنید برچسب دردسرآفرینی لایق شماست! اجازه ندهید که احساساتتان با غلبه بر شما موجب تحریک و خشمگین شدن شما شوند. همیشه یادتان باشد که شما نباید پاسخگوی آشفتگی طرف مقابلتان باشید. روی پاسخ‌های منطقی و حقایق متمرکز شوید. در صورت لزوم به موضوعات و یا مشکلات به صورت رسمی اشاره کنید.

  • با آرامش احساساتتان را ابراز کنید

در اغلب موارد روش ارتباطی ما منجر به مشکلات بزرگ می‌شود. اگر رفتار و ارتباط با افرادی برایتان آزاردهنده است زمان آن رسیده که صحبت صادقانه در ارتباط با احساس‌تان داشته باشید. راهکار این کار حفظ آرامش و برخورد قاطعانه است. هدف این است که به صورت کاملا روشن و با خونسردی احساس‌ خود و نقش آن در وضعیت کنونی‌تان را بدون انداهتن تقصیر به گردن طرف مقابل ابراز کنید. برای این مهم می‌توانید از یک فرمول گفتاری بدین صورت استفاده کنید: وقتی شما....من احساس کردم...لطفا .... . در ارتباط با چنین افراد خاص برخورد کنید و حرفشان را خوب بشنوید.

  • مراقب باشید که در چه بحثی شرکت می‌کنید 

هر چیزی ارزش زمان و توجه شما را ندارد. گاهی سر و کله زدن با افراد مشکل‌دار مشابه استدلال منطقی با خشم برای یک کودک نوپا است! آنها سزاورار صرف انرژی و زمان شما نیستند. از خودتان بپرسید آیا واقعا مایل به درگیری در بحث طولانی مدت و بی فایده هستید؟ آیا نتیجه نهایی‌ بحث ارزش چالش را دارد؟

اگر موضوع موقعیتی است یعنی با زمان و حل و فصل می‌شود وجود یک فرد ستیزه‌جو در چنین موقعیتی مفید است. 

  • به خودتان فضا دهید

می‌توانید محدودیت‌هایی برای یکسری همکاران و یا افراد خاص قرار دهید. می‌توانید با میزان زمانی که برای افراد می‌گذارید نحوه ارتباطتان با افراد و مرزهای خود را مشخص کنید. بدین ترتیب فرصتی به خودتان بدهید تا دیگران آزارتان ندهند. به لحاظ احساسی و حتی فیزیکی خودتان را از موقعیت‌هایی که ممکن است منجر به تعاملات منفی شوند جدا کنید. اگر می‌دانید که وارد موقعیتی با بار منفی احساسی می‌شوید نفس عمیقی بکشید و ذهن‌تان را آرام کنید.

  • یک سیستم پشتیبانی ایجاد کنید

به تنهایی با این افراد مواجه نشوید و سعی کنید در جلسات با این اشخاص، افرادی که حامی شما هستند حضور یابند. تلاش برای مقابله تنها با یک فرد مشکل‌دار احتمالا نتیجه‌ی معکوس خواهد داشت چون هنگامی که احساس بی احترامی داشته باشید رسیدن به راه‌حل مناسب بسیار سخت خواهد بود. افراد معتمد و همفکرتان را برای حمایت در چنین مواقعی بیابید. آنها بی‌طرف بوده و می‌توانند ایده‌های خوبی برای برقراری ارتباط با این افراد به شما بدهند. گاهی آنچه همه‌ی ما خواهان آن هستیم این است که احساساتمان را ابراز کرده و از سوی دیگران محترم شمرده شویم. حمایت دوستان قدیمی و با وفا در این جلسات می‌تواند توان مدیریت در شرایط سخت را به شما بدهد.

  • در برقراری ارتباط تعادل داشته باشید

اگر افرادی دائما به شما طعنه می‌زنند و روی نقاط ضعفتان تمرکز می‌کنند، برای کاهش رفتار مشکل‌دار آنها با فشار بر آنها تعادل را برقرار کنید. در مقابل افراد پرخاشگر جبهه نگیرید. این کار تنها به آنها قدرت می‌دهد. بهترین راه خنثی کردن تاثیر این افراد شروع پرسیدن سوالات هدف‌دار و  سازنده است. اگر طرف مقابل‌تان کارهای شما را تحقیر و یا نقد می‌کند از او بخواهید انتقاد خود را مشخص و صریح بیان کند.

باید بفهمند که شما انتظار برخوردهای متمدن را دارید همانطور که خودتان اینگونه با آنها برخورد می‌کنید.

  • کلید شادی و آرامش شما در دستان خودتان است

هیچگاه به افراد مشکل‌دار اجازه محدود کردن شادی‌ها و رضایت درونی خود را ندهید. با حرفهای کنایه‌ای آنها تحت تاثیر قرار نگیرید و فرصت خراب‌کردن روزتان را به آنها ندهید.  به جای اینکه دنبال تشویق دستاوردها و موفقیت‌هایتان توسط دیگران باشید روی کارها و رفتار خود تمرکز کنید. شاید رفتاری که در دیگران دوست ندارید خودتان هم ناخواسته انجامش می‌دهید. تنها خود شما هستید که کنترل نهایی روی ذهن و روانتان را دارید. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و بدانید که احترام هرکس در اختیار خود اوست.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.