آخرین مقالات

کاربردهای سرمایه‌گذاری جمعی

کاربردهای سرمایه‌گذاری جمعی

در این مقاله در ادامه مقالات معرفی سرمایه‌گذاری جمعی به حوزه‌های کاربردی این مدل سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

رمز موفقیت سرمایه‌گذاری جمعی، در این است که مردم بتوانند ارزش طرح را بفهمند تا پس از آن متقاعد شوند که از طرح حمایت نمایند. سرمایه‌گذاری جمعی کار دشواری است و اکثر صاحبان طرح موفق نمی‌شوند به اهداف خود برسند. اما آن دسته از شرکت‌هایی که آینده را به خوبی برنامه‌ریزی می کنند، و آن را در مسیر درستی اجرا می‌کنند شانس بیشتری برای بقا دارند. برخی کارآفرینان از شیوه مبتنی برپاداش استفاده می‌کنند تا تمایل به سرمایه‌گذاری را افزایش دهند اما زمانی که ایده یا محصول بسیار خوب یا جذابی نداشته باشند که توجه مردم را به سمت خود جذب کنند، این شیوه نیز نمی‌تواند مؤثر واقع شود. نکاتی که درباره سرمایه‌گذاری جمعی در نظر باید داشت به شرح زیر است: 

جذابیت محصول یا خدمت

جنبش‌هایی که معمولاً در مرکز اخبار قرار می‌گیرند یا مردم به آن‌ها علاقه پیدا می‌کنند، شانس موفقیت بیشتری دارند. اما به طور مثال جنبش‌هایی که ده‌ها هزار دلار جمع می‌کنند اما برای یک گروه غیر انتفاعی است که یک مسأله غیرملموس را قرار است حل کند، معمولاً موفق نمی‌شوند. جمع‌آوری سرمایه برای یک نیاز شخصی معمولاً موفقیت‌آمیز نیست. عموماً جنبش‌هایی که به ساخت محصولات الکترونیکی، بازی‌های کامپیوتری و فیلم‌ها می‌پردازند شانس موفقیت بالایی دارند.

طراحی دقیق اهداف مالی

آمار کیک‌استارتر نشان می‌دهد که تنها 2 درصد جنبش‌ها توانسته‌اند بیش از 100 هزار دلار سرمایه‌ جذب کنند. همچنین حدود 73 درصد جنبش‌هایی که کمتر از 10 هزاردلار سرمایه جذب کرده‌اند، موفق شده اند. به همین دلیل برای طرح‌هایی که بیش از 10 هزاردلار سرمایه نیاز دارد، شیوه سرمایه‌گذاری جمعی ریسک بالایی دارد. 

برنامه‌ریزی قبل از شروع جنبش

 

حدود 30 تا 60 روز قبل از راه‎‌اندازی جنبش سرمایه‌گذاری جمع را باید به تولید ویدیو، طراحی جوایز و پاداش مناسب، راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی مناسب در شبکه‌های اجتماعی، نزدیک شدن و شناخت حامیان بالقوه‌ طرح اختصاص داد. تمامی اخبار و پست‌های معرفی طرح باید از قبل آماده شده باشند. معمولاً 30 درصد سرمایه‌های دریافتی از این جنبش از طریق فامیل، دوستان و شبکه ارتباطی صاحبان ایده به دست می‌آید. اگر این حمایت در ایتدای جنبش صورت نپذیرد، شانس موفقیت پایین می‌آید. به همین دلیل سرمایه‌گذاری جمعی برای پروژه‌هایی مناسب است که طرح و ایده و همه جنبه‌های تبلیغاتی آن از قبل مشخص شده باشد و حامیان محکمی داشته باشد.

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.