آخرین مقالات

چرا سرعت وبسایت مهم است؟

چرا سرعت وبسایت مهم است؟

هنگامی که بازدیدکنندگان وبسایتتان را تصور می‌کنید چه می‌بینید؟ صاحبان کسب و کارهای کوچک؟ مالکان محلی؟ کاربران بی‌حوصله؟

اگر بازدیدکنندگانتان شبیه افراد دیگر روی وب هستند به طور قطع در گروه سوم جای دارند. یعنی همان جمعیت بی حوصله. این مردم انتظار دارند سایتتان در یک چشم بهم زدن لود شود و اگر چنین نباشد احتمالا سایت را ترک کنند و هرگز برنگردند.

اکنون حرف من این نیست که مشتریانتان بد هستند. صبر و تحمل کم کاربران برای بارگذاری یک رفتار کاملا طبیعی است.

صفحاتی که آهسته لود می‌شوند خوشایند نیستند. اگر کاربران صفحاتی با سرعت بالاتر بیابند سریعا از وبسایت شما خارج می‌شوند. با چه سرعتی؟ دو تا سه ثانیه. طبق نتایج تحقیقات Kissmetrics، 47 درصد مصرف‌کنندگان انتظار بارگذاری وبسایت در زمان دو تا سه ثانیه را دارند. تجزیه و تحلیل‌های Kissmetrics حاکی از آن است که 40 درصد افراد نیز در صورت صرف بیش از 2 تا 3 ثانیه برای بارگذاری، صفحه وبسایت را ترک خواهند کرد. در حقیقت تنها یک ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحه می‌تواند منجر به کاهش 7 درصدی نرخ تغییر شود. طبق یافته‌های آمازون برای یک وبسایت یک کسب و کار بزرگ، هر ثانیه اضافی‌ برای بارگذاری یک صفحه، حدود 1.6 میلیارد دلار فروش سالانه را کاهش می‌دهد. البته وبسایت یک کسب و کار کوچک از چنین مشکلی آسیب نخواهد خورد. اما چه کسی خواهان از دست‌دادن هفت درصد از سهم بازار خود به خاطر  مسائل ساده و حل شدنی است؟ 

وقتی کاربران وبسایت‌های سریع، زیاد بوده و رفتارشان به شدت تحت تاثیر این مساله است جای تعجب نخواهد داشت که موتورهای جست و جو چنین چیزی را کنترل کنند. با کمک همین ابزارها کدنویسان می‌توانند رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را افزایش دهند.

علی‌رغم اهمیت سرعت وبسایت بیشتر کسب و کارهای کوچک برنامه‌ برای بهبود این مساله ندارند. براساس بررسی وبسایت کسب و کارهای کوچک تنها 21 درصد یا به عبارتی یک پنجم از این کسب و کارها برنامه بهبود سرعت بارگذاری برای وبسایت خود اجرا کرده‌اند. در حالیکه این آمار اندکی دلسرده کننده است اما برای شما می‌تواند خبر خوبی باشد. بهبود سرعت وبسایت می‌تواند اولین فرصت برای بهبود مزیت رقابتی شما در بازار باشد. 

اولین کاری که باید انجام دهید؟ میزان سرعت وبسایتتان را هم اکنون بررسی کنید. ابزار سنجش گوگل آنالتیک ابزاری نسبتا کامل است که در زمانی کمتر از یک دقیقه به شما گزارش خوبی از عملکرد سایتتان خواهد داد. 

ابزار رایگان Pingdom  نیز می‌تواند برای گزارش‌گیری سرعت بارگذاری وبسایت شما مفید باشد. اگر اندکی حرفه‌ای باشید مقالاتی در مورد اصلاح باگ‌های موجود در وبسایت برای افزایش سرعت در فضای مجازی موجود است. می‌توانید در نخستین گام کار را با کوچک کردن سایز تصاویر سایت وانتقال آن به سرورهای قوی شروع کنید. فراتر از همه‌ی این‌ها یک ایده خوب استخدام یک کدنویس حرفه‌ای است. این شخص می‌تواند اینکار را در چند ساعت انجام دهد. کاری که یادگیراش برای ما روزها و هفته‌ها طول خواهد کشید. اگر اطمینان ندارید که آیا استخدام یک کدنویس ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر، این مساله را در نظر بگیرید که آیا ده درصد افزایش ترافیک وبسایتتان در سال بعد برایتان ارزشمند است؟ آیا ارزش این نتیجه کمتر از استخدام افرادی برای این کار است؟ با توجه به اینکه می‌دانیم افزایش سود، یکی از بزرگترین چالش‌های 45 درصد کسب و کارهای کوچک است درنتیجه این روش یکی از راه‌های مهم برای رسیدن به حاشیه سود بالاتر است. همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که استخدام کدنویس برای شما هزینه‌بر خواهد بود، ولی این هزینه مطمئنا در آیند‌ه‌ای نزدیک به شما بازخواهد گشت.

1 پاسخ بهچرا سرعت وبسایت مهم است؟

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.