آخرین مقالات

شش استراتژی که اکثر کارآفرینان موفق از آنها استفاده می‌کنند

شش استراتژی که اکثر کارآفرینان موفق از آنها استفاده می‌کنند

در فضای کسب و کار امروز که دائما در حال تغییر است کارآفرین به راحتی امکان شکست برایش وجود دارد. برای کسب موفقیت در بازار پر از آشوب امروزی باید روی اهداف کسب و کار خود متمرکز بمانید. حتی با وجود استراتژی‌های داخلی کسب و کار هرکارآفرینی باید این شش استراتژی را برای هموار کردن مسیر موفقیت انجام دهد.

  • بررسی رقبا

به عنوان یک کارآفرین باید رقبا، محصولات و خدماتشان را بشناسید. این آگاهی به شما در بهتر کردن فرایند فروش کمک کرده و چه بسا با اطلاع از معایب کارشان مزیتی برای محصولتان بیابید.

  • حفظ پول نقد صرف نظر از وضعیت خوب یا بد کسب و کار

تا آنجا که می‌توانید هزینه‌های زندگی را کم کنید. کارآفرینان باید تا حد امکان در ارتباط با سرمایه نقدی خود محافظه‌کار باشند چرا که ممکن است حوادث پیش‌بینی نشده رخ دهد. به همین منظور توصیه می‌شود حقوق چندین ماه را در بانک ذخیره کنند.

  • جستجو برای محصولات و خدمات جدید

در جریان خدمات و محصولات جدید که بهبوددهنده کارکرد کسب و کارتان است، باشید. آیا شما مزایای سایر تکنولوژی‌ها را دارید؟ آیا برنامه‌ای برای مدیریت بهتر زمانتان دارید؟ سرویسی برای محول‌کردن وظایف عادی و ایجاد فرصت بیشتر برای پروژه‌های مهمتر چطور؟

  • وارد نشدن به بازارهای بزرگ در ابتدای مسیر

از توسعه‌ی کار به سمت بازارهای بزرگ در ابتدای کار خودداری کنید. مثلا فکر کردن به بازار چین خطای بزرگی است. با در ذهن داشتن سه نکته بازارهای گوشه (Niche markets) بسیار مقرون بصرفه‌تر هستند.

  1. با ارائه محصولات جدید و متقاعد‌کننده مشتری، نیازهای منحصربفرد را برطرف کنید.
  2. به زبان بازار صحبت کنید و نقاط حساس را بشناسید
  3. زبانتان باید با آن بازار هماهنگ باشد حتی برای کارهای کوچک مثل لوگوی شرکت.
  • گوش کردن به بازخورد مشتری و سازگاری

فروشندگان ضرب‌المثل معروفی دارند "همیشه بدنبال فرصت‌های جدید باشید" که مخفف آن ABC است کارآفرینان نیز چنین چیزی با حروف اختصاری ABA دارند. اما کارآفرینان تنها هنگامی قادر به تکامل کسب و کارشان هستند که به بازخورد مشتری گوش دهند. این به معنای یک مشتری تنها نیست بلکه اگر تعداد زیادی از مشتریان‌تان درخواست ویژگی جدیدی از شما دارند گوش دهید و خودتان را سازگار کنید.

  • پاسخ به تغییرات

در کسب و کار تغییرات اجتناب‌ناپذیر است. تنها افراد انعطاف‌پذیر قادر به پذیرش تغییرات هستند. یک کارآفرین بایستی همیشه آماده‌ی پذیرش تغییرات باشد و کسب و کارش را با آن منطبق کند. اگر شیفتی در محصول و یا خدمات نیاز است آن را به تعویق نیاندازید. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که جایگاه کنونی‌تان خط پایان نیست. عدم سازگاری نتیجه‌ای جز از دست‌دادن مشتری‌ها، کاهش سود و در نهایت شکست ندارد. دنیا به سرعت رو به تحول است و حتی شرکت‌هایی با عمر 1 سال نیز می‌توانند تحولاتی ایجاد کنند.

دنیا افراد بزرگی هچون مانند بیل گیتس و اپرا وینفری را می‌ستاید. کارآفرینان فاکتورهای مهمی در بازگشت دوران طلایی اقتصاد جهانی هستند. چرا شما بخشی از این تغییرات نباشید؟

منبع:‌ www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.