آخرین مقالات

بازاریابی با بودجه کم برای استارت‌آپ‌های نانویی

بازاریابی با بودجه کم برای استارت‌آپ‌های نانویی

تفکر در خصوص چگونگی بازاریابی به روش‌های موثر و ارزان قیمت، برای هر تیم تازه تاسیس‌شده‌ای بسیار مهم است زیرا ایجاد کسب و کار پایدار طولانی‌مدت بسیار چالش برانگیز است. در این خصوص توصیه‌هایی در رابطه با بازاریابی با بودجه‌های کم در استارت‌آپ‌های نانویی ارائه شده است.

روش‌های محدودی برای شرکت‌های استارت‌آپ نانویی به منظور موفقیت در بازاریابی پیشنهاد شده است:

بازاریابی همانند یک دانشمند

در بیشتر اوقات دانشمندانی که به کارآفرینان مبدل‌ شده‌اند بازاریابی را متوقف می‌کنند زیرا این امر نتیجه آنی را به همراه ندارد. شما هرگز پروژه‌های علمی خود را به این دلیل متوقف نمی‌کنید. بازاریابی زمان‌بر است. با بازاریابی همانند یک پروژه علمی برخورد کنید:

  • بازار، مخاطبان و مشتریان بالقوه خود را بررسی کنید
  • برای بازاریابی برنامه‌ریزی داشته باشید
  • اطلاعاتی را درباره مشتریان بالقوه خود و نتایج تلاش‌هایی که در بازاریابی انجام داده‌اید جمع‌آوری کنید
  • از این داده‌ها برای تغییر تاکتیک استفاده کنید بر روی تاکتیک‌های موفق خود متمرکز شده و آن‌ها را تکرار کنید

بر روی مشتریان بالقوه خود متمرکز شوید

زمانی که شما بازاریابی کسب و کار خود را آغاز می‌کنید، ممکن است در این باره با تعصب رفتار کرده و بخواهید که همواره به طور همزمان به تمامی افراد دسترسی داشته باشید. اگرچه، تمرکز داشتن بر روی مشتریان هدف، کسانی‌که با احتمال بیشتری می‌توانند به ایجاد و رشد کسب و کار شما یاری رسانند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به جای اینکه در تلاش برای جذب تمام مشتریان بالقوه خود باشید، تمام توجه خود را بر روی بخشی از هدف متمرکز کنید که به شما کمک خواهد کرد تا به اهداف کوتاه مدت خود دست پیدا کنید. ممکن است این بخش از هدف برای افراد منتخبی ایجاد شده باشد که تصور می‌کنید محصول شما را به سرعت و یا به سادگی خریداری می‌کنند، آن‌ها مخاطبان هدفی هستند که شما نحوه دسترسی به آن‌ها را می‌دانید. موضوع هر چیزی که باشد، متمرکز ماندن به شما کمک می‌کند تا به مشتریان هدف خود دسترسی موثرتری داشته باشید. و این امر بهترین استفاده از منابع محدود شما می‌باشد.

مشارکت‌های استراتژیک ایجاد کنید

همکاری با یک برند تولیدی به شما کمک می‌کند تا اعتبار کسب کنید. کسب و کاری را انتخاب کنید که اشتیاق زیادی برای همکاری با آن دارید، به صورت ایده‌ال، کسب و کاری که خدمات تکمیلی را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید درباره کسب و کارهای یکدیگر نیز صحبت کنید. شما می‌توانید هزینه ارجاع (Referral fee) را در هر دو حوزه کسب و کار پیاده‌سازی کنید. انگیزه‌های مالی در راس مشارکت‌های کسب و کارهای جدید وجود خواهند داشت که هر یک از شما آن را ارائه خواهید کرد.

مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی

حضور در خبرگزاری محلی راهکار بسیار خوبی برای ایجاد آگاهی در برخی از برندها می‌باشد. به روزنامه‌های محلی یا رادیو دسترسی داشته باشید و در مورد سرمایه‌گذاری‌های کسب و کار جدیدی که انجام داده‌اید با آن‌ها صحبت کنید و آن‌ها را متقاعد کنید که چرا پوشش دادن تجارت شما ارزش صرف زمان و انرژی را دارد. گزینه دیگر بازگشت به دانشگاه یا کالج است، و این که ببینید آیا آن‌ها تمایلی برای چاپ داستان شما در روزنامه‌ها و یا وب‌سایت‌های دانشجویی خود دارند. دانشگاه‌ها علاقه‌مند به ارائه گزارش در مورد فارغ‌التحصیلانی هستند که پس از فارغ‌التحصیلی کارهای جالبی را انجام داده‌اند، بنابراین پرسش در این‌ باره کسی را آزرده خاطر نمی‌کند.

راهکار دیگری که برای بازاریابی استارت‌آپ شما وجود دارد از طریق مشارکت‌های اجتماعی به کمک حمایت مالی از رخداد‌ها و یا رقابت‌های محلی است. اگر شما در حال حاضر به دنبال سرمایه‌گذار هستید، حمایت مالی از یک رقابت استارت‌آپی فعال در زمینه فناوری، تبلیغات هدفمند و آگاهی سرمایه‌گذاران را به همراه خواهد داشت. علاوه ‌بر این، شما می‌توانید به وبلاگ‌نویس‌ها نیز دسترسی داشته باشید و محصولی را برای نقد و بررسی برای آن‌ها ارسال کنید و آن‌ها را به سمت خدماتی که ارائه می‌کنید جذب کنید. شما همچنین باید لینک ارجاع را برای بررسی وبلاگ به آن‌ها ارائه دهید که این امر شما و شرکت شما را همانطور که تصور می‌کردید به یک پیشرو در صنعت تبدیل خواهد کرد.

تشویق افراد برای مشارکت/به اشتراک‌گذاری

اگر شما تمایل دارید که مردم در مورد محصول و یا خدمات شما صحبت کنند، چیزی همانند ایجاد انگیزه، برای انجام این کار، موثر نخواهد بود. تخفیف فوری در ازای صحبت کردن (توییت کردن) در مورد محصول و یا خدمات خود پیشنهاد کنید و یا از آن‌ها بخواهید تا در مورد آن در فیس‌بوک پیام ارسال کنند یا در ازای ایجاد ارتباط با شرکت شما کارمزد اضافه‌ای را دریافت کنند.

راهکار دیگر برای ایجاد انگیزه در مشتریان شما از طریق رقابت است. رافلکوپتر (Rafflecopter) نمونه خوبی از منابعی برای مدیریت اشانتیون می‌باشد، شما می‌توانید کد مربوط به اشانتیون را در هر جایی داشته باشید، که شامل وب‌سایت شخصی شما نیز ‌باشد، پس از آن شما می‌توانید برنده را در نهایت انتخاب کنید. در ایجاد انگیزه در مشتریان خود خلاقیت داشته باشید، مطمئن باشید که برای آن‌ها این کار ارزشی واقعی دارد.

کالاهای مارک‌دار را توسعه دهید

شاید این امر استراتژی طولانی‌ مدتی باشد، اما توسعه کالاهای مارک‌دار راهکار فوق‌العاده‌ای برای بازاریابی استارت‌آپ شما می‌باشد. اگر شما در حال کار کردن با یک تیم کوچک هستید، و نیروی انسانی برای نوشتن محتوای سفارشی را در اختیار ندارید، بنابراین باید چند ماه منتظر بمانید تا زمانی که استقرار بیشتری پیدا کنید. کالای مارک‌دار راهکار فوق‌العاده‌ای برای هماهنگ‌سازی شرکت‌ خود با موضوعاتی است که به صنعت شما مرتبط می‌باشند و اگر شما عامل هوشمندانه‌ای برای افزودن به صحبت‌های خود دارید فورا خود را به عنوان یک متخصص معرفی کرده‌اید.

موضوع مهمی که باید در رابطه با کالای مارک‌دار به خاطر بسپارید این است که آن‌ها باید غیر تبلیغاتی باشد، خدمات شرکت و یا پیشنهادات کسب و کار خود را تبلیغ نکنید: به جای این کار، مقاله‌ای را در خصوص بازخورد‌هایی مربوطه به صنعت شما به همراه تفسیرها و تجزیه و تحلیل متفکرانه در هر فصل و یا در هر زمان دیگری منتشر کنید. راهکار دیگری برای تولید محتوای مارک‌دار انجام نظرسنجی در صنعت خود و انتشار یافته‌هایی است که مرتبط هستند. هرچقدر که اطلاعات ما منحصربه‌فردتر باشند، احتمال این که توجه دیگران را به خود جذب کنند بیشتر خواهد بود.

تامین مالی رسانه‌های اجتماعی

یکی از تکنیک‌های آشکار در خصوص بازاریابی استارت‌آپ‌، استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. اگرچه، راهکارهای درست و غلطی برای استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. شما باید مطمئن شوید که به صورت مداوم در حال ارسال پیام و در حال جذب مشتریان خود می‌باشید. شما نیازی ندارید که زیرساخت توییتر و فیس‌بوک شما در حال گفتگو در مورد اطلاعات تبلیغاتی درباره شرکت شما باشند. به جای این کار، اطلاعات جالب و قابل اشتراک‌گذاری را نشر دهید. شما نیازمند محتوای پیشنهادی با ارزش هستید. شناخت مخاطبان از اهمیت به سزایی برخوردار است بنابراین شما می‌توانید به آن‌ها اطلاعاتی را بدهید که کمک‌کننده یا جالب باشد و یا این که هر دو مشخصه مذکور را در بر داشته باشد.

شما باید همواره زیرساخت‌هایی که برای استارت‌آپ شما قابل استفاده است را مورد توجه قرار دهید. اگر شما بتوانید بازاریابی محصول خود را از نظر دیداری به بهترین نحو انجام دهید، انرژی خود را بر روی اینستاگرام و پینترست متمرکز کنید. اگر شما خدماتی را که توسط به اشتراک‌گذاری اطلاعات توصیف شده است پیشنهاد می‌کنید، آن را با حضور قدرتمند توییتر و فیس‌بوک توسعه دهید. با داشتن توییتر در ذهن، مطمئن باشید که از آن برای مشارکت در فرایند تجارت به تجارت (Business-to-business) همانند فرایند تجارت به مشتری (Business-to-Consumer) استفاده می‌کنید. از تمام کسانی که در مقالات خود به کسب و کار شما اشاره کرده‌اند قدردانی کنید، گه‌گاهی با رقیبان خود در فعالیت‌هایی مشارکت داشته باشید، این امر موجب شهرت محصول شما می‌گردد و ارتباط شما را با افراد فعال در صنعت تقویت می‌کند.

درخواست برای پاداش

اگر شما خدمات جدیدی را برای بهبود زندگی مردم ارائه کرده‌اید یا این که در حال تبلیغ محصولی هستید که تا به حال مشابه آن در بازار وجود نداشته است، به رسمیت شناخته‌شدن، توسط دریافت پاداش از یک کسب و کار محلی قطعا موجب افزایش آگاهی در مورد محصول شما خواهد شد. هیچ پاداشی کوچک نمی‌باشد، زیرا جوایز تنها ابزاری برای افزایش جراید در مورد شرکت شما می‌باشند. اکتساب یک جایزه تجاری به استارت‌آپ شما مشروعیت بیشتری می‌دهد.

منبع:

 

https://nano-magazine.com/news/2017/05/26/marketing-on-a-small-budget-for-nano-start-ups     

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.